Vit/tunn avföring Frontosa

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • man nam1
    • July 2011
    • 441

    Vit/tunn avföring Frontosa

    Hejsan jag har tre stycken små frontosor en lite större än dom andra två, den större har fått sådan vit/trådig avföring och då undrar jag vad det kan bero på och naturligtvis vad man kan medicinera med.

    Nu idag såg jag att han börjar få normal färg på bajset men fortfarande tunnt.

    Jag har två egna idéer vad det kan bero på: 1. jag hade inte gjort rent på lite för lång tid max två veckor mer än vanligt så kanske en månad(?) 2. Jag har nyligen köpt en räkmix från en lokal djur affär kan den spöka?

    Jag har läst att man ska kunna medicinera med vanligt bordsalt, vilken mängd ska man ha i ett 540l? med/utan jod?
    Ska jag fortsätta och mata dom med flingfoder och pellets eller behöver dom typ räkmix eller liknande foder?

    SVARA SNÄLLA ALL INFO OM DETTA ÄR VÄLKOMMET!!
  • man nam1
    • July 2011
    • 441

    #2
    Hej igen, Fiskarna har återhämtat sig och mår nu mycket bättre.
    Jag tror att det bara var att det var något fel i vattenbalansen för efter några vattenbyten (2-3st) så gick blev dom bättre.

    En sak jag har undrat över är varför ingen har svarat, för det måste väll vara nån som vet någonting om denna sjukdom? för det har ju trots allt varit inne ca 50personer (eller i alla fall visats ca 50gånger) men inget svar..

    Kommentar

    Arbetssätt...