När stoppa tillbax fiskarna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SemlaoLuffsen
    • November 2011
    • 100

    När stoppa tillbax fiskarna

    Hej.
    Jag har misstänkt inälvsmask å mina guppys (bajsar vitt trådigt o honorna bli inte smala efter att de fött yngel, o nej int ebukvattensot de äter med riktigt god aptit o inga fjäll som står upp).

    just nu går alla mina guppys i separat tank med salt ( hade några fall av klibbfena/torpedsjuka o blev rekomenderad saltbehandling i 2 veckor av uppfödare).

    Tänkte även nu passa på att behandla mot mask (så de är friska när de får flytta tillbax), o räkor o snäckor tål inte den medicin jag blev rekomenderad o att få ut alla snäckor o räkor kommer inte o gå (alla små små äppelbebisar o alla sandsnäckor går inte o få tag på) så därför behandlar jag utanför karet.


    Men när är det säkert att stoppa tillbax fisk i stora karet? Fick hem ett gäng vildfångade guppys igår o dessa är friska så de behandlar jag int eihop med mina andra guppys (de ska heller inte gå ihop nu utan få egna bebisar).

    Så när är det säkert att stoppa tillbax fisk i stora karet utan att riskera att de nya där blir sjuka?
Arbetssätt...