Döende Gibbiceps?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olof79
    • July 2011
    • 36

    Döende Gibbiceps?

    Jag har en Gibbiceps på 20-25 cm och i går tisdag upptäckte jag att han låg på sidan vilket han aldrig gjort förut vad jag sett (haft honom i 2,5 år)
    I dag har han verkat väldigt "trött" och rör sig väldigt lite, och han har inte suttit mot glaset nån gång vad jag sett.
    Han har haft en liten vit fläck på ryggen i några veckor som jag inte vet vad det är.
    Såg nu även att ryggfenan liksom ser söndertrasad ut, eller det fattas mycket simhud emellan så att säga... Det har alltid varit ett och annat hål där men nu ser det helt annorlunda ut.
    Han verkar inte äta något heller. Funderat på att flytta honom till mitt 54-literskar för där har jag inga ciklider som tar hand om algtabletten men jag vet inte...blir ju väldigt trångt då
  • Rebah
    • January 2012
    • 410

    #2
    Om de andra fiskarna i akvariet har orsakat den trasiga ryggfenan är det allt bäst att flytta honom. Bästa vore ju till ett eget kar. Den vita fläcken, ser det ut som ett bett eller är det lite "luddigt"? Kan ju göra iordning ett provisoriskt kar åt den och använda vatten från akvariet han går i så blir det inte så stor omställning. Behöver ju inte vara något stort, är ju temporärt och så blir det närmare till maten om han nu äter.
    "The trees move... do you not see it?"

    Kommentar

    • Olof79
      • July 2011
      • 36

      #3
      Död nu, låg på botten på samma ställe... Trodde att jag skulle ta det hårdare, men malar är ju väldigt osociala jämfört med ciklider och man har inte sett den så mycket trots att den är så stor. Den vita fläcken som var max 1x1 cm såg varken ut som ett bett eller hade någon speciell yta.

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Tråkigt. Han kanske bara var gammal?
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        Arbetssätt...