Problem med sjukdom.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GlennWiberg
    • May 2011
    • 301

    Problem med sjukdom.

    Hej har problem med sjukdom i mitt akvarium. Från ingenstans så har mina fiskar fått svamp + fjällresning. Köpte då Sera Baktopur. Är inne på 3e dagen nu men svampen försvann efter ca 6 timmar men när det gäller fjällen så har inget hänt. Beskrivningen är något bristfällig då det inte står länge man ska låta medlet värka. Står bara att man ska tillföra 1ml/20l dag 1 samt dag 3. Står inget om hur länge det ska värka. Sedan står det att den att 50ml räcker till 800l både på förpackningen och flaskan men 50ml å 1ml/20l vatten blir ju 1000l. Undrar även om man ska tillsätta lite Salt men står ju inte om det kan förstöra behandlingen eller inte.
    Senast redigerad av GlennWiberg; 24 February 2012, 09:40.
  • GlennWiberg
    • May 2011
    • 301

    #2
    Fast frågan är ju om det kan vara Fjällresning? För fiskarna äter ju och mår hyfsat bra. Var så att jag en morgon såg att ena min rödzebra hane hade vita fluffiga prickar runt munnen och på ena fenan lite av hans fjäll stack ut lite. Valde då att åka till affären och köpa medicinen. När jag kom hem såg jag att några enstaka fiskar hade fått någon liten vit fluffig pick men att många hade fått fjällen att stå ut på vissa ställen.

    Kommentar

    • GlennWiberg
      • May 2011
      • 301

      #3
      Ingen som vet?

      Kommentar

      • GlennWiberg
        • May 2011
        • 301

        #4
        Hur länge klarar sig fiskarna utan mat? Enligt manualen ska man helst inte mata fiskarna under behandlingen som är ca 5 dagar.

        Kommentar

        • GlennWiberg
          • May 2011
          • 301

          #5
          104 visningar och inget svar?

          Kommentar

          Arbetssätt...