enögd kampfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rufs_danne
    • June 2003
    • 39

    enögd kampfisk?

    hej har dragit i gång min första akvariesatsning..vart en 20liters skål att börja med..blir nog ett större riktigt akvarie nästa månad när sommarjobs lönen kommer..
    har förtillfället en groda och en kampfisk, hane..upptäkte nyss att den bra har ett öga..är dette ett problem? tex när han ska leta mat o grejer? sk ajag ringa affärn och fråga om jag ska byta ut fisken eller komemr den klara sig ändå? han verkar ju ha klarat sig bra utan öga i affärn iaf
    Don't drink water! Fish fuck in it!
  • Nemesis
    • May 2003
    • 161

    #2
    Han klarar sig nog bra ändå, jag har sett helblinda fiskar som klarat sig bra. De verkar gå mycket på luktsinne och inte lika mycket på syn. Ett större akvarium är dock att rekommendera då 20 liter är väldigt pyttelitet för vilken fisk som helst. Det är dock inget fel på den runda formen i sig.

    Kommentar

    • rufs_danne
      • June 2003
      • 39

      #3
      okies fick skålen så billigt av en kopmis så tänkte att jag kunde börje med den för att se om akvarier var något för mig..e himla nöjd över min kampfirre "moshe Dayan" och grodan "boll" blir nog ett 100liters näste månad för somamrjobbs pengarna
      Don't drink water! Fish fuck in it!

      Kommentar

      Arbetssätt...