Sjuk/konstig Rödzebra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pennypopp
    • January 2010
    • 17

    Sjuk/konstig Rödzebra

    För några dagar sen dog en golden hona för mej märkte att en fisk bara gled omkring efter släckning och tog upp henne dom hade nafsat lite på fenorna. Nutycker jag en av mina rödzebra honor är mycket lugnare än inan och hon jäspar oftare och kliar sig till och från, det ser även ut som att hon försöker skaka av sig något och hon vickar huvet fram och tillbaka och rycker med det titt som tätt. Hon åker oxå omkring och tuggar nästan hela tiden, hon äter dock fortfarande. Och innan var hon mer bitchig när andra rödzebror var i närheten nu lägger hon sig oftast på sidan eller flyr när andra zebror kommer o muckar. Ph8 kh 5 byter 50% /vecka genom kolfilter matar med nol:s räkmix och tropical cichlid gran har 25 grader och juwel240L filter + ett ehem 600L/H. inget nitrit, nitrat eller ammonium/ammoniak akvariet är 3 månader gamalt. HJÄÄÄLP vill inte att nån mer fisk ska dö
    självklart lyckades jag inte filma när hon är so mvärst på bild men här är länkar till 2 små filmer:
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


    kanske är jag bara paranoid för att en dog? vad tror ni?


    Sen tycker jag att mina fiskar har blivit mer aggressiva senaste veckan och jagar varandra oftare och längre och bråkar mer kan detta bero på goldenhonans bortfall? eller missnöje med vattenkvalitet eller likande?
  • pennypopp
    • January 2010
    • 17

    #2
    Hjäääälp

    Kommentar

    Arbetssätt...