Blå Ciklid, Vitaprick?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • coraxvtl
    • March 2009
    • 139

    Blå Ciklid, Vitaprick?

    Skaffade mig 7 Blå Ciklider förra veckan. Nu har de fullt med prickar på fenorna/delar av kroppen. Ser ut som Vita prick. Men jag vet inte om de ska se ut så. De går ihop med Eldbukar, och de har inte fått några prickar på sig. Blå Cikliderna gick inte i ett akvarie i butiken utan kom genom beställning, prickarna började komma dagen efter. Bifogar bilder
    Bifogade filer

  • coraxvtl
    • March 2009
    • 139

    #2
    Helt säker på att det är Vitaprick nu iaf. Läste på en annan tråd att det verkar finnas olika typer av den, så det är inget friskhetstecken att Eldbukarna klarat sig. Fick beställa Protozin på pwss, fanns inte hemma i den lokala butiken :S

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Japp, riktigt klassisk vitaprick.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • bossep
        • March 2010
        • 4447

        #4
        Ursprungligen postat av coraxvtl
        Helt säker på att det är Vitaprick nu iaf. Läste på en annan tråd att det verkar finnas olika typer av den, så det är inget friskhetstecken att Eldbukarna klarat sig. Fick beställa Protozin på pwss, fanns inte hemma i den lokala butiken :S
        Har dom ingen vitaprickmedicin någon stans i Vetlanda? Det är viktigt att du sätter in behandling så fort du kan.
        “You can’t see the future if you don't know the history.”
        "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
        Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

        Kommentar

        • bossep
          • March 2010
          • 4447

          #5
          Kan du få tag på malakitgrönt, metylenblått eller formalin lokalt? alla dess funkar också.
          “You can’t see the future if you don't know the history.”
          "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
          Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

          Kommentar

          Arbetssätt...