Fjällen faller av Slöjstjärtarna. Hjälp?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dynamitella
    • September 2010
    • 1

    Fjällen faller av Slöjstjärtarna. Hjälp?

    Jag har 3 stycken små slöjstjärtar som jag fått av en vän. De har nyss börjat visa symptom på någon sjukdom. Tidigare slöjstjärtar har gått bort i en mystisk sjukdom där fjällen faller av och fenorna förstörs. De har avlidit inom tre veckor efter påbörjade symptom, eller avlivats, självfallet.

    Jag vill inte upprepa det hela, utan har nu separerat dessa tre småttingar till ett 30liters akvarium. På tok för litet, jag vill inte höra ett ord om det. Jag vill bara utesluta någon elak fisk som äter upp dem levande, och eventuellt behandla separat.
    De bor i normala fall i ett 540 literskar med en jäkla massa fiskar. Den enda som utgör ett hot är en svarthaj, som vi också fått ta emot (som ska bort inom kort ändå).

    Vet någon vad som kan orsaka fjällbortfallet? Fisken tappar alltså fläckvis med fjäll, och fenorna trasas sönder mer för varje dag och bleknar av något. Bilden här förklarar ganska bra, men jag kan ta specifika bilder på just dessa fiskarna om det skulle hjälpa.
    Kan man kanske behandla med antibiotika eller annan medicin?

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


    Mvh Daniella.
Arbetssätt...