Hjälp med bruksanvisning, tack!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Decals
    • January 2011
    • 101

    Hjälp med bruksanvisning, tack!

    Halloj! Nu ska jag ha det kul och medicinera mina fiskar mot det som jag tror är svamp!
    Köpte Sera Mycopur , men bruksanvisningen förstår jag mig inte på:

    /../ I tre dagar ges 20 droppar eller 1ml per 20 liter. Tillsätt en tesked Sera Ectopur per 25 liter vatten första dagen. Förebyggande mot svampangrepp på rom ges eb gpbg u veckan 10 droppar.
    Ställen som är angripna av svamp är ofta primärt angripna av bakterier (svamp är oftast en sekundärinfektion). När sjukdomen redan har funnits i några dagar bör den behandlas med sera bactopur direct och sera mycopur (bara halvdosering) /../

    Så står det också om att jag ska dosera med en vitaminkur för fiskarnas hälsa.



    En av ancistrusarna tror jag har svamp, sedan så har jag upptäckt vitt ludd på kolglödstetra+ att den har blivit blekare än de andra vännerna.

    Symptomen på tetran har jag haft i några dagar nu , så måste jag nu också köpa bactopur?
    Flaskan är inte öppen än & kvittot är kvar , så finns det en bättre medicin som brottar ner bakterierna&svampen utan att jag måste köpa en massa tillägg?
Arbetssätt...