Redback med trasiga fenor?.. vad göra =D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bass
    • October 2010
    • 379

    Redback med trasiga fenor?.. vad göra =D

    Tjenare!
    Fick med ett par Redbacks när jag köpte ett kar. En av dom har trasiga fenor.
    Har inte brytt mig så mycket utan trott att de ska repa sig med bra vattenkvalitet och lite salt. Men det blir inte bättre.
    Nån som har tips på vad man ska göra för att hjälpa ytterligare?

    Vill få dom bra så de kan flytta in i sällskapskaret..

    Got these Redbacks.. but one of the fishes arrived with messed up fins.Trying to help him but without luck.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Har du sett ifall de bråkar inom gruppen?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Bass
      • October 2010
      • 379

      #3
      Nej de verkar snälla mot varandra. Har kört dessa i karantänkar ett tag och ingen visar nå tecken på problem förutom dennes fenor som inte blir bättre.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Det är bara bröstfenorna som är dåliga ser det ut som, annars hade jag nog misstänkt fenröta...vad har du för pH i karet?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Bass
          • October 2010
          • 379

          #5
          Det stämmer, bara bröstfenorna som är dåliga! Du är smart du =) Jag hade inte tänkt på att de andra borde varit dåliga om det va fenröta.
          Jag har aldrig sett att de ger sig på varandra. Däremot noterade jag igår att de höll på skaka så där som diskus gör när det är dags för lek. Har ingen aning om scalarer gör på samma sätt??
          Gör dom det kan det ju vara hanarna som fightas trots allt över bruden eller nåt.. ^^

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Det kan vara så, och det är min misstanke.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Sliaros

              #7
              Mina scalarer får likadana skador, det är fighting..

              Scalarerna skakar oxå och spänner upp sig mot varandra när det är dags för lek. En av mina honor repar inte bröstfenorna heller men mår alldeles prima ändå, så det är nog helt lugnt att släppa in dom i ditt andra kar.

              Kommentar

              Arbetssätt...