svamp i ögat eller

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joubert
    • June 2007
    • 108

    svamp i ögat eller

    ibland får jag någon sorts svamp på ögonen på mina aulonocara,oftast bara på ett öga.får panik och gör ett vatten byte har i salt o birkarbonat ,efter ett par dar försvinner det ,hitils vad är det jag får .ögat blir alldeles vit och uppblåst.hjälp!!!
    // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Hur ofta och mycket vatten byter du? Hur ser din filtrering ut?
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Joubert
      • June 2007
      • 108

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      Hur ofta och mycket vatten byter du? Hur ser din filtrering ut?
      Gör ett vattenbyte en gång i veckan 20% av vattnet dvs 100 liter i ett 500 liters akvarium.
      Har ett ytterfilter med tre olika skikt: vadd, filtermatrial och microbollar. Sen har jag även en extra cirkulationspump utöver ytterfiltrets.
      Har ungefär 30 fiskar i akvariumet just nu.
      // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

      Kommentar

      • malawijanne
        • October 2006
        • 504

        #4
        Jag tror att din aulonocara kör emot stenar när belysningen släcks, testa att ha tänt en lampa dygnet runt jämte baljan.Janne

        Kommentar

        • Joubert
          • June 2007
          • 108

          #5
          Ursprungligen postat av malawijanne
          Jag tror att din aulonocara kör emot stenar när belysningen släcks, testa att ha tänt en lampa dygnet runt jämte baljan.Janne
          Har för mig att jag hört det där tidigare.
          Testar de..
          Tack.
          // Kent 500 L Malawi 180 L Malawi uppväxt +en rad andra yngel och uppväxtakvarium

          Kommentar

          Arbetssätt...