Är orolig för min fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • soslöjstjärt
    • September 2011
    • 2

    Är orolig för min fisk

    http://sairahcaz42.deviantart.com/#/d49i9fc <-----bilden på min fisk.
    Vet inte riktigt vad det är som har hänt men min svarta slöjstjärt "Grimm" har en vit luddig prick av något slag men jag är inte färg säker på vad det är eller var den kommer från, ser dock inte ut som vita prick-sjukan. Jag har tre fiskar, i ett 60 liters akvarium, som är slöjstjärtar men ingen av dem andra har någon prick.
    Så om någon kan hjälpa mig och berätta vad det kan vara så är jag tacksam.
  • erkiperki
    • July 2011
    • 173

    #2
    är inte världs bäst på sjukdomar men jag tror det är en svampinfektion.
    Senast redigerad av erkiperki; 11 September 2011, 11:05. Anledning: skrev fel
    Mvh Erik

    Kommentar

    • Vanish
      • April 2011
      • 900

      #3
      Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men tänk bara på att slöjstjärtar vill ha en del utrymme:
      http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1203&SOK=1

      L
      edsen för att verka lite besservisser-aktig. Men bara ifall du inte visste!

      Kommentar

      • RobFrazie

        • May 2010
        • 842

        #4
        Vet inte om det kan hjälpa. Men jag brukar slänga ner lite salt i mitt kar. Salt utan JOD. Detta har jag i lite granna efter några vattenbyten.
        Och en av mina fiskar fick ett sår som oxå blev svamp på.
        NU till saltet, Jag hälde i lite mer salt och efter någon dag så var svampen borta och såret läkte fint.
        Vet inte hur står balja du har. Men om du nu vågar testa detta så ha i ytterst lite salt. För mycket så har du inga fiskar alls.
        Både jag och en vän har provat detta vid svamp och det har funkat. Men inte säkert att du har samma svamp och pga sår.

        Edit: Såg att du hade 60L då ska du inte ha alls mycket i. Bar lite lite granna.
        Senast redigerad av RobFrazie; 12 September 2011, 01:41.
        720L Soppa
        200L Asien
        Räkvas
        65L Betta

        Kommentar

        • soslöjstjärt
          • September 2011
          • 2

          #5
          tack för svaren jag har köpt anti-svampmedel och ska behandla fiskarna i tre dagar för att se vad som händer så förhoppningsvis så kommer allting bli bra.

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            du bör inte ha slöjstjärt i ett så litet kar. de behöver minst 120L kar.

            Kommentar

            Arbetssätt...