HJÄLP! Koifisk simmar o ligger på sidan.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SusenBusen
    • September 2011
    • 1

    HJÄLP! Koifisk simmar o ligger på sidan.

    Jag är jätteorolig över en av våra Koifiskar.

    Vi har haft henne i snart två veckor.
    Hon är den som snabbast av alla varit "modigast" (de andra har varit lite skygga första veckan).
    När jag matade fiskarna imorse med "color sticks" var alla andra framme och käka men hon såg ut som om hon sov i en annan del av akvariet. (hon brukar vara först). La märke för ca 30 min sen att hon simmade på sidan. Gick fram till akvariet och det verkade som om hon vill simma normalt, men slog runt", hon simmar upponer och på alla sätt utom normalt och är på botten. A

    kvariet är på 700liter. Det är bara koifiskar i akvaret utom en Geopard plecko mal.
    Startade akvaret 2 veckor innan fickarna fick komma. Vilket är 4 koi och malen, de lades i sammtidigt.
    Två av koifiskarna är ca 20-25 cm, de två små inkl hon jag är orolig för är ca 10cm. malen är ca 25cm.
    Har ca rätt mycket växter av olika sorter (fått rekomenderat på djurbutiken)
    Matar de med colorsticks 1ggr/dag ca en "nypa", de har även fått bio flakes i början första veckan (på rek av butiken där vi köpte dom)
    De andra fiskarna veckar må bra och blir mindra och mindra skygga.

    Hoppas jag har tagit med all info som behövs. Och hoppas verkligen att min lilla favorit blir bra igen.
    Hjälp.
    Tack på förhand//Susanne
Arbetssätt...