neonsamling vid filtret

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nova
    • April 2003
    • 512

    neonsamling vid filtret

    Hej!
    I några dagar nu så har alla mina 10 neontetror hållt till under mitt innerfilter. Varför gör dom det? Har de brist på nånting? Eller trivs de kanske bara där?

    Mvh Denise
    Denise
  • Nova
    • April 2003
    • 512

    #2
    Upptäckte just en död neontetra under filtret... kanske de andra har vart där för att hålla kolla på sin döde kompis
    Denise

    Kommentar

    • Danny_C
      • November 2002
      • 787

      #3
      kanske ätit på den? det är normalt för fiskar
      -------------------------

      http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=61579&gid=69798

      Kommentar

      • pod
        • May 2003
        • 73

        #4
        Var det inte du som medicinerade för vita prick?

        Om det nu var du,så skulle jag tro att det finns något samband där

        Kommentar

        • Nova
          • April 2003
          • 512

          #5
          Ja det var jag som medicinerade för vita prick. Den tanken har slagit mig oxå... Tror du att de kan vara farligt för dom? hmm...borde inte hon i affären sagt nått om att det var farligt då eftersom jag sa vilka fiskar jag hade..? Jag provade att stänga av filtret & syrepumpen alldeles nyss för det kanske är för strömt?
          Mvh Denise
          Denise

          Kommentar

          • Tropfrog
            • October 2002
            • 8078

            #6
            Hon i affären hade med största sannolikhet inte en aning om hurvida neontetror tålde medicinen eller inte. Jag hade inte en aning och jag anser mig ha högre kunskapsnivå än 95% av Sveriges zoobutiksanställda. Jag tror inte att medicinen i sig kan vara skadlig för friska tetror, men det kan vara stressande för dom.
            OBS det är bara vad jag tror..
            MVH
            Magnus
            min zoon

            Kommentar

            • Nova
              • April 2003
              • 512

              #7
              Nu har jag bara 3 neontetror kvar De andra fiskarna mår hur bra som helst...
              Denise

              Kommentar

              • Larsa
                • January 2003
                • 4

                #8
                Tänkte bara säga att Protozin och Neontetror verkar inte gå bra ihop.. Jag gjorde precis samma sak, 2 dagar senare var alal mina tetror döda...

                Kommentar

                • Nova
                  • April 2003
                  • 512

                  #9
                  Nu har jag bara 2 st neontetror kvar, kan de vara bara 2 eller måste jag köpa fler eftersom de är stimmfiskar? Har även märkt att det ser ut som att nån har tuggat på en neontetras bakfena,är det farligt?
                  Har försökt flytta över båda till ett eget kar men dom är så snabba så det är inte klokt
                  Denise

                  Kommentar

                  • Alva
                    • May 2003
                    • 434

                    #10
                    Du kanske ska vänta ett tag med att köpa nya... om dom har sjukdommar eller det finns nåt kvar av medecinen
                    <font color="teal">//Alva som gillar fåglar och fiskar</font id="teal">

                    Kommentar

                    • Nova
                      • April 2003
                      • 512

                      #11
                      Jo jag tänkte också på det, så inte dom dör direkt... dom verkar vara känsligare än vad jag trodde
                      Denise

                      Kommentar

                      Arbetssätt...