vad ska ja göra ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nislas
    • February 2011
    • 5

    vad ska ja göra ?

    ja har en vattenskölpadda som har fått vita hål i skalet. en nagel/ klo eller va man kallar de har blivit gul och svullen. alla ben har också blivit svullen vad är det för något och vad ska man göra åt det? har hört att man ska tvätta skalet med någonting men vet inte vad, på skalet, men åt det som är svullet vet jag inte vad man ska göra med. :P

    skulle vara bra med några svar.






    Senast redigerad av nislas; 20 February 2011, 23:48. Anledning: därför
  • VisualDarkness
    • February 2010
    • 7417

    #2
    Kan bara hjälpa med bilder!

    Ladda upp och länka. För att lägga upp direkt måste man vara Gold.
    Hur fungerar Forumbilder På många olika webbsidor som forum, sociala medier och andra webbaserade communities så kan det finnas begränsningar för att ladda upp bilder, det kan också finnas begränsningar i hur stora bilder man får ladda upp. Här hjälper Forumbilder dig att ladda upp bilderna gratis. När bilden är uppladdad så kan du dela
    180l Sällskap:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
    60l Asien:
    http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

    Kommentar

    • Mumin
      • October 2007
      • 3837

      #3
      Det där tycker jag du ska låta en veterinär titta på.
      För mycket är inte nog!
      Jag VILL ha en Elefantofon!!

      Kommentar

      • nislas
        • February 2011
        • 5

        #4
        finns det ingen kunnig här då som kan tala om vad det ska vara för medecin eller nå?

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13127

          #5
          Ursprungligen postat av nislas
          ja har en vattenskölpadda som har fått vita hål i skalet. en nagel/ klo eller va man kallar de har blivit gul och svullen. alla ben har också blivit svullen vad är det för något och vad ska man göra åt det? har hört att man ska tvätta skalet med någonting men vet inte vad, på skalet, men åt det som är svullet vet jag inte vad man ska göra med. :P

          skulle vara bra med några svar.






          http://forumbilder.se/show.aspx?iid=74120111244087bc2
          den måste kunna ligga och torka under en varm lampa och även få uv ljus vissa stunder kontinuerligt för att undvika skalröta! det andra symptomen måste en veterinär titta på!
          Senast redigerad av åheim; 22 February 2011, 14:52.
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • nislas
            • February 2011
            • 5

            #6
            hur får man bort skalröta då ?

            Kommentar

            • nislas
              • February 2011
              • 5

              #7
              ja har inte haft uvljus och så hade jag en gammal dålig renare. men nu har vi haft en ny renare och uvljus i nån vecka kan det ha vart därför han blev dålig och kan han bli bättre nu för vi har fixat riktiga saker ?

              Kommentar

              • Mumin
                • October 2007
                • 3837

                #8
                Om uv-ljus stoppar skalröta vet jag inte, men jag vet att du borde låta en veterinär titta på honom, är det infektioner eller t ex dålig njurfunktion som gör att hans ben ser ur som de gör så är det inget du kan göra nåt åt själv även om nån här ställer rätt diagnos.
                För mycket är inte nog!
                Jag VILL ha en Elefantofon!!

                Kommentar

                • nislas
                  • February 2011
                  • 5

                  #9
                  men om dom kan göra nå åt de så kan alla de om man vet vad man ska behandla den med

                  Kommentar

                  • Mumin
                    • October 2007
                    • 3837

                    #10
                    Men herregud, det tar fem-sex år att bli veterinär, det är klart att de kan mer än allmänt folk på ett forum!!
                    Desssutom kanske din sköldpadda behöver receptbelagd medicin, hur ska du få tag på det om du inte går till en veterinär?

                    Har du skaffat djur så har du också tagit på dig ansvaret att sköta om dess hälsa. Gå till en veterinär!!!!
                    För mycket är inte nog!
                    Jag VILL ha en Elefantofon!!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...