Kan vita prick sjuka spridas under medicinering?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bobbyfuller
    • October 2005
    • 538

    Kan vita prick sjuka spridas under medicinering?

    Startade upp en nytt 125 liters kar runt jul. I det hade jag 10 dolkstickstetror, 20 kardinaltetror 2 malar. I slutet på Januari upptäckte jag att de hade vita prickar. Tyvärr upptäckte jag detta försent sjukdomen spred sig i rasande takt alla fiskar utan en skäggnos mal dog. Efter detta bytte jag allt vatten(fick fint berett vatten från min lokala zoobutik) hade i ektozon salt malen fick även den gå i ett karantän kar ett par dagar. Efter en vecka köpte jag 2 siamesiska algätare som fick gå tillsammans med malen. Vattnet var kristallklart och fiskarna simmade på. i lördags tänkte jag utöka fiskbeståndet med 10 kardinaltetror. Senare på kvällen fick jag till min förskräckelse se små vita prickar på den ena algätaren. En dos punktol och höjning av temperatur. Kört medicinering enligt instruktionen ska hålla på i 15 dagar nu till saken. prickarna försvann ganska fort på algätaren men nu mitt under pågående medicinering så uppvisar kardinaltetrorna vita prickar. hur kan de få det under pågående kur?
    /Simon
    **Juwel Trigon 190L**
    If you are an Elvis fan, no explanation is necessary.
    If you are not an Elvis fan, no explanation is possible.
Arbetssätt...