"Short body" För helvete .......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • squamata
    • September 2006
    • 144

    "Short body" För helvete .......



    Hade jag fått fram en sån hade den avlivats direkt !
  • 022helpek
    • November 2010
    • 626

    #2
    hmm håller med dig - ett tag talades det om att djur som är deformerade skulle förbjudas med kraft av djurskyddslagarna - Europa rådet hade till och med tagit fram en lista för vilka hundraser som inte skulle få avlas - men det föll tydligen på någonting...
    Helena-Irmeli "HP" Pekkala, Stockholm
    Mina öden som nybliven 480L akvarist kan följas på http://hpakvariet.blogspot.com
    Motto - Rädslan är priset för äventyret! citat ur filmen När natten faller...

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Ja, de har tydligen klurat ut hur man ser till att fiskar får deformerad ryggrad. Undrar vilken kemikalie de använder.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • ettfettbranamn
        • December 2010
        • 3424

        #4
        Förjävligt.. jag har visserligen en Polypterus SB men han är inte odlad för att vara det.. jag ser honom som rullstolsbunden..
        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

        Normaliseringsprocessen..
        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          måste de förstöra fler fiskar! vi är för grymma vi människor.
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • 0422
            • August 2007
            • 644

            #6
            Det känns ju bara dumt att avla på något som är deformerat...
            Jag hade en gång en platy som föddes i mitt akvarium, som hade en väldigt vriden ryggrad och simmade väldigt konstigt, men han kom överens med de andra fiskarna (bara andra platys där, och en snäll liten mal) och fick i sig mat som han skulle. När man började se att han var deformerad som yngel trodde man ju att han skulle dö, men han överlevde till vuxen ålder tillsammans med de andra ynglena och dog till slut av ålder. Vi kallade honom för Mattes Lilla Snesimmare och han var en klar favorit ^_^

            Men att avla fram något som är deformerat med vilje är bara dumt. Att han klarade sig som han gjorde berodde på att han levde i en så skyddad miljö. Hade det varit konkurrens om maten, eller någon större fisk man behövde gömma sig för, då hade han inte haft en chans...
            - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

            Kommentar

            Arbetssätt...