Plötslig guramidöd

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke75
    • January 2003
    • 84

    Plötslig guramidöd

    Tjenna.

    Idag när jag kollade i min tank så upptäckte jag att min guldgurami-hanne var.
    Han måste ha dött under natten för igår kväll var han vid liv.
    Han var nästan helt färglös och var röd innanför gällocken.
    Är det nån som kan gissa vad detta beror på?? Ingen annan firre har dött eller ser dålig ut.
  • JensJ
    • February 2002
    • 2

    #2
    Hej
    Kan det vara så att du använder en uppochnedvänd glasburk eller liknande som "diffusor" för koldioxid? Jaq gjorde det för länge sedan. Sen hade jag en guramihane som gick in och tog sig en nypa luft av koldioxiden i burken. Han simmade omkring som en raket i 15 sek varefter seglade död mot botten. Koldioxiden kom från en sodastreamtub som jag pytsade ur små doser ur med jämna mellanrum.

    Kommentar

    • Micke75
      • January 2003
      • 84

      #3
      Jag har inga såna "hightech" grejer

      Kommentar

      • gurkan
        • March 2003
        • 632

        #4
        jag vet inte vad det kan vara för fel... men jag kan berätta om när jag praoade i en akvarie butik... där hade dom en burk med blå gurami och när vi kom dit på morgonen så var 2 döda.... efter 20 min så var en till död efter en timme till så vad det 2 döda.... när vi hade lunch dog 1 efter 2 timmar så var 2 döda och när dagen var slut så hade 3 st dött sammanlagt så hade 11 blå guramis dött under en dag... och dagen därpå så dog ingen....
        corydoras.

        Kommentar

        Arbetssätt...