yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ryrven
    • April 2003
    • 15

    yngel

    Jag har nu haft 3st platy som har fött ungar i en sådan där bur, som man är avsedd för 2 st fiskar och så ramlar ynglena ner längst ner genom gallret. Nitt problem är det att dom har fått omkring 40 st yngel vardera men det är bara omkring 5-10 st fiskar som överlever, detta problemet har jag inte haft förut när jag har fått svärdbäraryngel, vad beror detta höga dödsantalet på egentligen?

    Det klonade japanska adoptivpäronet ifrån sverige
    1 540 liters akvarium, 1 112 liters, 1 40 liters. har bla: gurami,svärbärare,guppy,molly,tetror,guldid,praktb otia,zebrafiskar,guldfiskar,falsk vändmal,pansarmal,malhaj,silverhaj,skalarer,koi,gl asmalar etc.
  • gurkan
    • March 2003
    • 632

    #2
    jak kan ju säga att samma sak hände med mig.... mina guppy honor födde 2 kullar och endast ett guppy yngel lever idag
    corydoras.

    Kommentar

    • Corydoras mad
      • April 2003
      • 1686

      #3
      Mina funkar fin fint...

      ==============
      *=-ZeroZ-=*

      90 Liters : Blå Gurami, Dvärggurami, Platy, Plecostomus, Neontetra, Sorgmanteltetra, Palettciklid, Kyssgurami.
      ========
      30 Liters : Guppy yngel.
      =====
      10-15 Liters : Odling av tetror.
      ==
      /Mathias
      The Corydoras freak

      Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

      Kommentar

      • JR
        • April 2003
        • 2112

        #4
        jag hade två guppy, den ena födde massa ungar som dog allihopa medans den andra födde ungar som växte superfort & mådde toppen...
        har säkert med ursprung att göra, hur & var den är uppfödd, inavel, vattenvärden, mat & sånt...de kanske blev stressade?

        160L Eldstjärt,guppy..110L segelmolly neontetra & kardinaltetra
        45L guppy & segelmolly yngel..10L + 2*8.5L (avdelad 17L) karantän & sjukstuga
        --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
        http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

        Kommentar

        Arbetssätt...