Galen Guldfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guldklimpen
    • March 2010
    • 16

    Galen Guldfisk?

    Hej, det är så att jag har 4st guldfiskar, 2 slöjstjärtar, en Orange vanlig guldfisk och en Gul vanlig guldfisk.

    Den gula guldfisken är på den oranga vanliga guldfisken, den oranga guldfisken gör inget motstånd eller försöker fly. Den gula knuffar på den oranga och nafsar på han och dylikt.

    Vad är det för fel? Är den oranga fisken sjuk och de andra guldfiskarna känner av det eller?

    Mitt akvarium är på 410L.
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    De kanske leker?
    Har någon av dem vita vårtor på gällocken så är det en lekmogen hane.

    Kul att höra om guldfiskar i STORT akvarium, lyckliga dem!!!
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      aa håller med. kul att höra någon som har ett tillräckligt stort kar till guldifiskarna

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13124

        #4
        För att svara på din fråga: Ja det är stor risk för att den inte mår bra eftersom den inte svarar upp mot den andra fiskens naffsande, andra fiskar har en tendens att ge sig på sjuka och svaga individer!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • Guldklimpen
          • March 2010
          • 16

          #5
          OKej, kom hem nyss, och det visade sig att den oranga guldfisken har dött. Vet inte om det är värt att notera men han hade något slags vitt nystan kring ena gällocket.

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13124

            #6
            Ursprungligen postat av Guldklimpen
            OKej, kom hem nyss, och det visade sig att den oranga guldfisken har dött. Vet inte om det är värt att notera men han hade något slags vitt nystan kring ena gällocket.
            Kan vara svamp till följd av att den var sjuk och i väldigt dålig kondition!
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            Arbetssätt...