Channa Bleheri vit på huvet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Parachanna
    • October 2010
    • 77

    #46
    Eftersom dom blev så stora som 25cm så är det inte Bleheri han hade och det finns tropiska Channor som ska ha det varmt hela tiden.Det finns ett hundratal olika Channor och väldigt många av dom sköts olika.Finns allt från 10-12cm enda till 130-150cm.Över hälften av dom är subtropiska och behöver sin kallperiod men alla subtropiska Channor har inte samma temp i sin kallperiod.Vissa ska ha 18-19g medan andra ska ha 10-15g.Att man har haft en Channa livet ut (Channans liv)så innebär inte det automatiskt att man har hållt den rätt.Ex, Jag har en Bleheri.Den blir fyra år hos mig utan kallperiod.Då har man haft den Channans liv ut utan problem men med en kallperiod skulle jag kunna haft den i åtta till tio år.Utan kallperiod förkortar man Channans liv ganska mycket.Det är också oftast svamp angrepp den dör av om den inte lyckas hoppa ur karet innan.
    Pilgiftsgrodor

    Kommentar

    • Parachanna
      • October 2010
      • 77

      #47
      Ett art kar är det man ska eftersträva om man vill hålla Channor för dom kräver annat vatten en dom flesta fiskar.Det finns några som vill ha surare vatten (ca 6½ i ph) och gärna svartvatten.Men dom flesta bryr sig inte om ph och andra värden.Dom behöver en burk med mycket växter och när man tycker det är mycke så dubblar man det.Gammalt vatten ska dom ha men inte dåligt vatten.Jag byter ca 10% vart 4 månad och pumpen behöver inte pumpa mer en 1/3del av vatten volymen.Filtreringen står den stora växtmassan för.
      Pilgiftsgrodor

      Kommentar

      Arbetssätt...