Fiskarna har slutat äta !!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • T.Gunnarsson
    • October 2008
    • 30

    Fiskarna har slutat äta !!

    Har ett akvarium på 375 liter med en extern pump och gjorde rent pumpen för första gången för 2 dagar sedan och efter det har mina fiskar slutat upp med att äta. Har testat med olika foder och även med räkor som dom har varit helt galna i tidigare men inte ens det vill dom äta.

    Någon som har upplevt samma sak själva eller har något tips om vad det kan vara.
  • Steff777
    • August 2010
    • 295

    #2
    När man gör rent ett filter får man inte göra det för noggrant så man tar död på nyttobakterierna. Hur mår fiskarna i övrigt? Vad har du för vattenvärden?
    //Stefan Lindgren

    Kommentar

    • T.Gunnarsson
      • October 2008
      • 30

      #3
      jag tycker jag inte var så noga alls.. joo annars verkar dom må rätt så bra tycker ja. lite högt no3 och no2 värde.

      Kommentar

      • Steff777
        • August 2010
        • 295

        #4
        Nitrit ska vara 0, så där kan du ju ha en liten förklaring, men det borde märkas på fiskarna mer än att de inte äter. Filtret bör man göra rent i akvarievatten för att behålla så mycket som möjligt av nyttobakterierna.

        Det har inte skett några andra förändringar senast tiden, skillnader i Ph-värdet eller temperatur?
        //Stefan Lindgren

        Kommentar

        • T.Gunnarsson
          • October 2008
          • 30

          #5
          Nej det är enda förändringen som har skett. Fiskarna simmar runt o är pigga förövrigt men dom vill inte äta. Dom tar nån pellets bit bara mot innan när alla kom så fort maten landade i vattnet.

          Kommentar

          Arbetssätt...