Fjärilsciklid rollar när den simmar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • puffer
    • June 2010
    • 68

    Fjärilsciklid rollar när den simmar

    Den är inte helt kry helt enkelt. Köpte två par i slutet på förra veckan och nu så har den ena honan börjat bete sig på det här vist. När den inte snurrar runt så ligger den på botten och flämtar. I karet så går det bara tetror annars, vattenvärdena visar inte på något problem. pH ligger på 6.8. Är det framkallat av stress möjligtvis? Sedan jag släppte ner dom så har dom båda hannarna utforskat ordentligt medan dom båda honorna har hållit sig gömda. Jag har matat ganska sparsamt.

    Nu har jag tills vidare flyttat den sjuka fisken till en väldigt temporärt kärl. Om den inte kvicknar till raskt så ser det nog inte så ljust ut.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det ser som sagt inte så ljust ut, ta med fisken till affären igen ASAP är mitt råd.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • puffer
      • June 2010
      • 68

      #3
      Nu har den lugnat ner sig lite och ser i alla fall normal ut men äter inte. Hur länge klarar sig en liten fisk i en 0.75l glaslåda förövrigt. Ett par timmar?

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Jodå, det ska den göra.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • puffer
          • June 2010
          • 68

          #5
          Nu verkar allt mycket bättre. Jag lät den vila ut i glassburken och det ville sig så att jag hade nykläckt artemia som jag kunde skicka i lite utav innan jag la ner fisken i akvariet igen. Hade jag haft bättre möjligheter som ett extra kar eller bil att ta till affären så hade det kanske varit bättre. Bakre lampan är släckt nu där det finns precis hur många gömställen som helst och det verka gå bra än så länge. Får hålla lite uppsikt och hålla tummarna helt enkelt.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Gott, då hållar jag mina med.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            Arbetssätt...