Sjuk Cory?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    Sjuk Cory?

    Så...
    Märkte för ett par dagar sedan att en av mina leopardcorys tappar mer lr mindre all svart färg på ryggfenan (den verkar även ha blivit mindre).
    Den är inte utstött av dom andra och den äter och simmar lika aktivt som innan.
    Men det verkar ju ändå inte helt normalt, då den nu har en grå ryggfena, medans de andra har kolsvarta.

    Någon som vet vad det kan bero på?
    Jag tippar på att det är fenröta men om det skulle vara något annat så skulle det vara hjälpsamt att veta vad, så man kan åtgärda problemet
    All we are, we are.
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Hur gammal är firren? Tycker mej märka att många firrar blir lite gråare med åren, precis som vi.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • roosterboy
      • September 2010
      • 1094

      #3
      det är den minsta av dom, jag köpte dom för 3-4 veckor sedan. Den största är väl... 3-4cm resten av gruppen är runt 2.
      Så gammal tror jag inte att den är
      Men det är just att den är sså jäkla aktiv, den verkar ju absolut inte lida av någonting :P
      All we are, we are.

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Då kan det helt enkelt vara fråga om en naturlig färgvariation. Tror inte det är något problem, men håll koll på den lite.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • roosterboy
          • September 2010
          • 1094

          #5
          ah okej
          Får göra så ^^
          Tänkte mest för en kompis har ett stoort gäng sterbai som han har haft riktiga problem med (fenröta)
          All we are, we are.

          Kommentar

          • roosterboy
            • September 2010
            • 1094

            #6
            den lilla coryn har fått tillbaka full färg ^^,
            dock så blev den stora blek som tusan under någon dag (precis på samma sätt) men även den har full färg nu. Mystiskt O.o,
            All we are, we are.

            Kommentar

            Arbetssätt...