han är stirrig!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jimpa2003
    • May 2003
    • 1

    han är stirrig!

    hej alla glada människor!

    har ett problem som jag önskar att nån kunde hjälpa mig med!
    Det är så att min ena palett ciclid har börjat att ruska(skaka)sej och liksom gnida sig mot inredningen, han har ochså tappat en del färg men han äter ! vad kan det vara och vad skall jag göra! snälla hjälp mej detta är mitt första akvarium och jag har bara haft krabb hittils jag vill inte tappa detta roliga intresse bara för att det krabbar/tack på förhand Jimmy
  • Puffbin
    • April 2003
    • 117

    #2
    Hej jimpa, låter som du komer från ostkusten, typ kalmar och söderut. Det är väl ingen anna stans man använder sig av uttrycket krabba sig när det strular!?

    Hursomhelst så tror jag att den har någon slags klåda på kroppen, (kanske du redan räknat ut före mig) och då kan det ju vara en parasit. Hör i din akvariebutik om de har nått medel mot det, eller om du kanske skall använda lite salt i karet. Jag har inte jättekoll på sjukdomar, mest för att jag turligt nog knappt haft några faktiskt.

    Mer än så kan inte jag hjälpa dig, men avvakta och se så svarar säkert snart någon som till och med kanska kan säga vilken parasit det kan vara och exakt vad du bör göra!

    Mvh/Albin

    Kommentar

    Arbetssätt...