Neonsjuka...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • arctic_mosquito
    • May 2003
    • 30

    Neonsjuka...

    Mina kardinaltetror håller på och dör som flugor. Som mest hade jag 25 stycken, nu har jag knappt 10 kvar, och det har gått 2 veckor!! De är väldigt färgstarka och ser inte alls så sjuka ut, men jag hittar en och en annan död på botten varje dag! Jag vet inte riktigt hur neonsjukan ser ut, men jag har hört att de bleknar och får balansrubbningar, men det har de inte... däremot hittade jag en tetra idag som hade en väldigt vit tjock rand, från ryggen till magen precis bakom huvudet, bara på ena sidan. Den var lite svullen där också. Vad kan det vara?
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>däremot hittade jag en tetra idag som hade en väldigt vit tjock rand, från ryggen till magen precis bakom huvudet, bara på ena sidan. Den var lite svullen där också. Vad kan det vara?
    <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Det låter som neonsjuka.

    Kolla bland bilderna här, http://www.2cah.com/pandora/Disease.html#NTD , jag tror du kommer att se att din fisk dödades av antingen neonsjuka eller Plistopora.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    Arbetssätt...