Protozin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • March 2003
    • 320

    Protozin

    Nu har jag skickat ner "gubben" på stan och införskaffat Protozin till mitt akvarium, hoppas mina fiskar blr friska nu då.. Men ialla fall, det står att man ska ha i 1 droppe per 5l vatten på dag 1, 2, 3 och 6, sen i nästa "andetag" står det att man ska ha 5ml på 225l! Hur blir egentligen doseringen då, ska jag göra det också i 4 dar eller är det en engångsdos och inget mer sen eller vaddå!?..
    Jag har ett akvarium på 300l (fick veta det på ett annat forum nyss)

    M-L
    M-L
  • petnym
    • May 2002
    • 5028

    #2
    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
    Hur blir egentligen doseringen då, ska jag göra det också i 4 dar eller är det en engångsdos och inget mer sen eller vaddå!?..
    <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

    Jag törs inte ge några råd om hur mycket du skall ha i men du skall dosera flera dagar i rad eftersom medicinen ganska snabbt bryts ned i akvariet.

    Peter

    ----
    Gräset är grönare på andra sidan glaset
    Gräset är grönare på andra sidan glaset...
    Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
    Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

    Kommentar

    • imported_n/a
      • March 2003
      • 320

      #3
      Men ska fiskarna fasta dom 3 första dagarna då också eller?<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
      Hur blir egentligen doseringen då, ska jag göra det också i 4 dar eller är det en engångsdos och inget mer sen eller vaddå!?..
      <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

      Jag törs inte ge några råd om hur mycket du skall ha i men du skall dosera flera dagar i rad eftersom medicinen ganska snabbt bryts ned i akvariet.

      Peter

      ----
      Gräset är grönare på andra sidan glaset
      <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

      M-L
      M-L

      Kommentar

      • Tregis
        • April 2003
        • 115

        #4
        Jag hadde inte mina fiskar på faste
        och jag medisinerte dag1-2-3 och 6.

        Jag hadde også salt i vatnet.



        Ingen fråga er for dum ettersom det inte finns nogån sanning!!!
        Man lærer så lenge man lever.

        Kommentar

        • davide
          • February 2003
          • 1093

          #5
          jag doserar också dagarna 1,2,3,och 6. jag höjde även tempen lite samt hälde i ca: 0,7 dl havvssalt/ 100 liter vatten...

          ---------------
          Jag är inte dum, jag fattar bara inget!
          MVH David
          MVH David
          www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

          Kommentar

          Arbetssätt...