Akut hjälp!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Millas
    • February 2003
    • 204

    Akut hjälp!!!!

    <font face='Comic Sans MS'></font id='Comic Sans MS'>Min ena Röd zebra beter sig konstigt som om den vore full!!! Har inte riktigt koll på sin
    fiskkropp, simmar upp och ner, snurrar sedan nedåt mot botten i spinn???? Vad göra????? Saltkur?? Medicin??
    OBS!!! Smittar det till mina andra fiskar??????


    Mvh Milla
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Vid fel pH och/eller förgiftning kan fiskar hoppa och vara förvirrade
    är vattnet bra.

    I Kramfors är det ljust och vackert
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • Millas
      • February 2003
      • 204

      #3
      <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
      Vid fel pH och/eller förgiftning kan fiskar hoppa och vara förvirrade
      är vattnet bra.

      I Kramfors är det ljust och vackert
      <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote><font face='Comic Sans MS'></font id='Comic Sans MS'>Nitrat nope, Ph 8,0 så vad då?? Måste fått någon parasit eller basilusk... det tror jag vad tror ni ???? Finns det någon som vet, vill inte att den dör!!!!
      Mvh Milla

      Kommentar

      • Tregis
        • April 2003
        • 115

        #4
        Jag tycker å ha lest at det bettende er början på buksot.
        Hvi det er det, måste du medisinera med en gång, så inte alla fiskana blir smittade. (tror det smittar en efter en)


        Ingen fråga er for dum ettersom det inte finns nogån sanning!!!
        Man lærer så lenge man lever.

        Kommentar

        • Millas
          • February 2003
          • 204

          #5
          <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
          Jag tycker å ha lest at det bettende er början på buksot.
          Hvi det er det, måste du medisinera med en gång, så inte alla fiskana blir smittade. (tror det smittar en efter en)


          Ingen fråga er for dum ettersom det inte finns nogån sanning!!!
          <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote><font face='Comic Sans MS'></font id='Comic Sans MS'>Men om fisken har buksot så är den väl svälld i buken ??? Det är inte min den ser ut som vanligt..... Bara lite skadad ser den ut att vara på fenor och kropp, som om den varit i slagsmål!! Vad kan det då vara???
          Milla

          Kommentar

          • Millas
            • February 2003
            • 204

            #6
            <font face='Comic Sans MS'></font id='Comic Sans MS'>Är det ingen som vet vad det kan vara?????
            Milla

            Kommentar

            • Corydoras mad
              • April 2003
              • 1686

              #7
              Skicka bild...
              /Mathias
              The Corydoras freak

              Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

              Kommentar

              • Stenborg
                • April 2003
                • 367

                #8
                Hej milla!Jag undrar vad du har för andra fiskar.


                mvh Jörgen


                outsider

                Kommentar

                • Millas
                  • February 2003
                  • 204

                  #9
                  <font face='Comic Sans MS'></font id='Comic Sans MS'>Har inte digitalkamera tyvärr så någen bild kan det inte bli!!!

                  Jag har 40st Paletter(yngel) i mitt 86L med 1stRödzebra yngel.. Jag har zebracilkider och deras yngel i 120L. Rödzebror och några Saulosi mitt 170L.
                  Mvh Milla

                  Kommentar

                  • Stenborg
                    • April 2003
                    • 367

                    #10
                    Hej Milla!saulosin är visseligen aggresiv men bara mot den egna arten ,kan det vara för lite utrymme ,dom är revirtokar.Hur är det med rödzebrorna,är dom lika aggresiva?Han kanske är mobbad av sina egna,det är tyvärr inte bara ett mänskligt beteende.Har du möjlighet att isolera stackarn i ett annat kar tills du vet vad det är?

                    mvh jörgen

                    outsider

                    Kommentar

                    • Stenborg
                      • April 2003
                      • 367

                      #11
                      Hej igen Milla!har just varit inne och kollat efter rödzebra,mycket vacker firre,men det är också en sur liten gynnare vid lek.det är fullt möjligt att den har varit i slagsmål,hannarna kan vara tuffa mot varandra.dessutom vill dom ha massor av gömstäiien.

                      mera vh
                      JÖRGEN

                      outsider

                      Kommentar

                      • Millas
                        • February 2003
                        • 204

                        #12
                        <font face='Comic Sans MS'></font id='Comic Sans MS'>Hej Outsider!
                        Jag har massor med gömmor... Nää, rödzebrorna är jättesnäll även Saulosin är det. Men den har varit lite ensam....
                        Har den i ett annat kar just nu , men det mår lika dåligt vinglig och fuller?!! Vet inte vad det kan vara!!!????
                        Mvh Milla

                        Kommentar

                        Arbetssätt...