Mygglarver

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Mygglarver

    Har någon hink här och där glömda i olika grader. En ca 20L med grön soppa i tänkte jag ta reda på. Men den är nästan osoppig nu pga att den innehåller ett större antal mygglarver. Regeringen blev superglad, inte alls, av nyheten om "myggodlingen" på gården.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO
  • sacha
    • May 2005
    • 1016

    #2
    vad exakt vill du seja med detta inlägg !? ... ja hänger inte med riktigt.!!?
    Tjopp...

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      Bara att ibland odlar man foder utan att veta om det och blir glad.
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • GöranE
        • November 2008
        • 735

        #4
        Härligt Eriahl!!
        Det gäller att ta vara på alla glädjeämnen!

        Så akvarister!! Ut och leta i alla krukor och pölar som finns
        Dom kan innehålla veckans fiskmat.
        Att det sedan blir färre mygg färsämrar ju inte det hela.
        Jordätare................ inget kommer i närheten!!

        Quidquid latine dictum sit, altum videtur

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Vi har besök av frugans föräldrar och hjälp med ny markisuppsättning och allt möjligt småpul. Svärmodern min är vad kan jag göra nu? Kommer med ett förslag att göra. Innan man hunnit med sista bokstaven i det är saken fixad. Vete tusan hur hon gör. Men ibland blir man så glad inombords så man får bita sig i läppen. Jag hade åkt iväg max 15min. Kommer hem och hon är i full färd med taket på hammocken. Hon är ostoppbar i städning och småpulande. Vattnet rinner ner i. Just det. Hinken med mygglarverna. Jag frågade om det bara är vatten för det rinner ner i hinken med mygglarver. Nej det är tvättmedel oxå men det är så lite så det gör säkert inget. Nähäda. Spontan myggodling får startas om. Det som var så himla perfekt att bara släppa i till trollsländor mm. Får väl lägga mig naken bredvid en hink på gården och sätta upp pilar vart äggen ska läggas.
          Funderar starkt på att gå i ide tills nästa sommar. Tror jag
          Senast redigerad av eriahl; 17 June 2009, 17:48.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Big_Sal
            • March 2008
            • 470

            #6
            haha verkar nåt för bra för att vara sant är det oftast det...

            Ser man det från den ljusa sidan så förlora du inget på det, då du inte hade mygglarverna innan...
            //Salle

            Kommentar

            Arbetssätt...