foder till black ghost

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jonis5
    • May 2008
    • 56

    foder till black ghost

    hej !

    har nyss köpt en black ghost som jag genast blev förälskad i men jag vet inte riktigt vad jag ska mata den med och hur för dom andra fiskarna hinner äta upp maten före för min blck ghost e mest och gömmer sig
  • battle_royal
    • March 2008
    • 60

    #2
    Testa och mata den på natten..eftersom det är en nattaktiv fisk..min kommer ut och äter så snabbt jag släcker ner..slänger i några sjunkande pellets lr så plockar min maltabletter med..har oxå testa o mata min med maggots som jag köper frånakvarie affären..inte många andra fiskarsom gillar dom heller..lycka till

    Kommentar

    • JohanFridsall
      • November 2008
      • 134

      #3
      jag höll röda mygglarver framför ansiktt på den och tillslut vågade den sej fram för att äta och fick i sej lite mat.. men annars så är de bäst att vänta med att mata dem efter att det varit mörkt i karet en längre stund... annars så är de bra med räkor.. bara att skära dem i små bitar och se till att sprida det i akvariet

      Kommentar

      • H-T-C
        • April 2009
        • 30

        #4
        Röda mygglarver matade jag min med, den åt som F*n. lät de dock tina innan jag la ner dem i akvariet. han hann med att ta rätt många. detta var dagtid med lyset tänt.

        Vet att det finns många som är emot röda mygglarver men det fungerade fint för honom iallefall och jag har inga mer allergier än innan, hehe
        540 l - Pseudotropheus sp. "elongatus mpanga, Pseudotropheus acei, Labidochromis caeruleus, Metriaclima sp. ”msobo”, Aulonocara "Fire Fish", Labidochromis sp. "hongi"

        Kommentar

        • smeden3
          • April 2009
          • 56

          #5
          Ursprungligen postat av H-T-C
          Röda mygglarver matade jag min med, den åt som F*n. lät de dock tina innan jag la ner dem i akvariet. han hann med att ta rätt många. detta var dagtid med lyset tänt.

          Vet att det finns många som är emot röda mygglarver men det fungerade fint för honom iallefall och jag har inga mer allergier än innan, hehe
          Min äter när det e mat han e inte så blyg.Han äter röda mygglarver och tar för sig.

          Kommentar

          • jonis5
            • May 2008
            • 56

            #6
            tack för hjälpen men stackarn dog i dag när jag skulle medecinera dom mot fenröta ( vet inte vad jag ska ta mig till nu

            Kommentar

            • H-T-C
              • April 2009
              • 30

              #7
              Vad jag har förstått så är black ghosten väldigt känslig mot rätt många mediciner.

              Köp en ny
              540 l - Pseudotropheus sp. "elongatus mpanga, Pseudotropheus acei, Labidochromis caeruleus, Metriaclima sp. ”msobo”, Aulonocara "Fire Fish", Labidochromis sp. "hongi"

              Kommentar

              • H-T-C
                • April 2009
                • 30

                #8
                Testa att ta ut den och isolera den vid liknanade tillfällen eller ta ut den sjuke fisken. ghost är väldigt rolig att titta på annars ju......
                540 l - Pseudotropheus sp. "elongatus mpanga, Pseudotropheus acei, Labidochromis caeruleus, Metriaclima sp. ”msobo”, Aulonocara "Fire Fish", Labidochromis sp. "hongi"

                Kommentar

                Arbetssätt...