Mata yngel i sällskapskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Term
    • September 2008
    • 54

    Mata yngel i sällskapskar

    Jag har ett gäng på 7 kakaduaciklidsyngel som går i mitt 180-liters sällskapskar med neontetror, guldmollys och pansarmalar. Ynglen är mellan en knapp cm och 2,5 cm stora och inte de kaxigaste firrarna man sett, ännu åtminstone.

    Jag tycker inte att det verkar som att ynglen får i sig tillräckligt med mat i och med att framförallt tetrorna och guldmollys är snabbare och tuffare. Någon som har några tips på hur man skulle kunna bära sig åt för att se till att ynglen får mer mat? Att flytta några fiskar är inget alternativ för mig. Både tips på tillvägagångssätt och typ av mat är välkommet.

    mvh
  • Scilla
    • November 2008
    • 37

    #2
    Vad fint att nån redan startat en tråd om det jag skulle fråga, även om jag har mycket mindre fiskar, vietnamesisk kardinalfisk och danio margaritatus.

    Kommentar

    • Norpis
      • November 2004
      • 305

      #3
      Matar jag med flingor brukar jag mata som vanligt.
      Men jag tar nån flinga och smular sönder mellan fingrarna och stoppar ner i vattnet.
      Då flyger det omkring småbitar i akvariet som dom stora fiskarna inte bryr sig om.
      Men som kommer ner till mina yngel som blir så glada så.

      Kommentar

      • zandrama
        • April 2009
        • 59

        #4
        Jag matar lite oftare (ca 2 ggr/dag) och smular en del av flingorna rejält. Då vet jag att ynglena får mat också. Mer mat betyder ju dock fler vattenbyten (2ggr/v i mitt 60 liters endler kar och 1 ggn/v för mitt 180-l).
        65 + 180-liter sällskap

        Guppies ftw!

        Kommentar

        • GöranE
          • November 2008
          • 735

          #5
          Ta en bit fryst cyklops, doppa ner i akvariet och skaka till det bildas ett litet moln av dessa små kräftdjur. Alternativt doppa ner handen till där ynglen finns och gör samma sak. Lägg sedan tillbaka resten av cyclopsklumpen i frysen.
          Detta är jättebra då stora fiskar bryr sig inte om dem och ynglen får något gott att mumsa på..
          Mata väldigt lite och ofta så växer dom bäst. Jag matar mina yngel upp till 10 ggr /dag på helgerna när jag är hemma. Nu har jag iofs mina yngel i en nätkasse i ett stort kar.
          Jordätare................ inget kommer i närheten!!

          Quidquid latine dictum sit, altum videtur

          Kommentar

          • carr77
            • May 2009
            • 75

            #6
            Ursprungligen postat av rstu108
            welcome visit www.wendyluxury.comWe have over 4000 new year product for your friend,love and familywe have over 9000 kinds of best quality product for you to chooseMain brand is lv gucci hermes dior chloe chanel ysl mulberry replica handbags purse wallets jewerly we can accept paypal,visa card,master card,JCB and american express...Now free chanel necklace on any order!!Choose the best products for who you care mostweb: www.wendyluxury.comMSN: wentingt@hotmail.comE-mail: sale@wendyluxury.comTEL: 1-347-410-9089fake handbags , replica Louis Vuitton , replica Gucci purses,fake designer handbags ,Chanel inspired handbags ,replica purses ,replica Chanel handbag,fake Gucci bags,Chanel inspired handbags,replica Chanel handbag,replica hermes handbag,replica PRADA handbag,replica CHLOE handbag
            E detta inte lite offtopic?
            240 L:
            3 Mosaikguramisar 9 Dvärg guramis
            7 Zebrafiskar2 Corodoras pansarmal
            3 Khuliiålar10 Guppies

            Kommentar

            Arbetssätt...