Tillvarata mygglarver

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Scilla
    • November 2008
    • 37

    Tillvarata mygglarver

    Hej, bara funderar, har en liten pöl med massa mygglarver i, har precis varit ute och håvat till fiskarna. Men funderar, kan man på något vis spara överskottet till senare? Nu är det mängder, annars tänkte jag nog ta kål på majoriteten. Frysa? Torka?
  • malfunkshun
    • September 2008
    • 394

    #2
    Frysa dom is the shit.

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Frysa hellre än torka men helst mata med färska.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • oaken
        • September 2006
        • 901

        #4
        Du kan ju alltid ställa ut dem i en hink med vatten utomhus.

        Kommentar

        • Scilla
          • November 2008
          • 37

          #5
          Då ska jag testa frysa lite imorgon. Vill ju kunna spara lite längre. Nu håvade jag bara upp vad jag tyckte var rimligt att göra av med närmsta dagarna, sen är det bara att hämta mer!

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            En bytta i kylskåpet är svalare så håller sig längre. Byta vattnet kan vara bra om det ser sunkigt ut ibland
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              Men då gäller det förstås ha en viss förståelse från resten av familjen.
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • Scilla
                • November 2008
                • 37

                #8
                Ställde dom faktiskt i kylskåpet idag, tänkte att det borde bromsa utvecklingen lite. Resten av familjen, dvs katterna hade inget att säga om saken

                Hur ofta kan man mata med mygglarver? Vet att man inte ska ge röda alltför ofta, hur är det med dessa levande svarta?

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  #9
                  Familjen har kapitulerat för flera år sen. Hon har insett att hon lever med en mycket störd människa. Det har faktiskt smittat av sig. Är välan bara att mata men inte ta så många att man får en vacker surrkonsert när man lagt sig.
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  • oaken
                    • September 2006
                    • 901

                    #10
                    Ursprungligen postat av Scilla

                    Hur ofta kan man mata med mygglarver? Vet att man inte ska ge röda alltför ofta, hur är det med dessa levande svarta?
                    Det är bara att mata på. Svarta mygglarver är perfekt för att få fisken i lekkondition.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...