frukt till Ancistrus sp.?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amoramir
    • December 2007
    • 212

    frukt till Ancistrus sp.?

    undrar om man kan mata
    Ancistrus sp. med frukt? o iså fall vilka? banan kanske? jag matar de med Gurka och broccoli. det går utmärkt. däremot de hatar sallad blad och rör den inte alls. undrar vad finns det för mera saker man kan mata de med så att de för smaka på lite nya saker.( ärtor går inte eftersom andra fiskarna äter upp det innan det kommer till bottenn)
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Citrus av olika slag gillar de inte, men annars är det väl bara att testa. Banan gillar de flesta av mina fiskar.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Arctic
      • March 2009
      • 281

      #3
      jag har testat frukt men det var ingen hit hos mig :P tomat däremot har fått bäst betyg hittills av ancisarna. sallad var ganska ok. zuccini brydde dom sig inte om, gurka däremot var tydligen gott men bara det vattniga innanmätet :P broccoli är ok hos mig oxå. halvkokt morot har jag testat och dom åt men inte så mycket. sen bajsade dom orange, det var kul :P

      Kommentar

      • gizmogirl
        • August 2006
        • 2214

        #4
        Här är Zuccini och broccoli en stor hit samt fiskbullar det försvinner fort som sjutton.

        Kommentar

        • Arctic
          • March 2009
          • 281

          #5
          fiskbullar...häftigt måste testa :P

          Kommentar

          • TinaM
            • February 2008
            • 1040

            #6
            Ursprungligen postat av Azur
            Citrus av olika slag gillar de inte, men annars är det väl bara att testa. Banan gillar de flesta av mina fiskar.
            Banan? Kan man ha det i karet och hur länge kan det ligga där?
            Är det halvrå (grönt skal) eller mogen (gul) banan man kan lägga i. Hur är det med banan med bruna prickar på skalet?

            Kan man även ge aubergine till fiskar?

            Läste att martinah86 även gav tomat. Skär du då tomaten itu och lägger en halva i karet? Vad är det de äter av tomaten? Blir det inte en hel del skräp som flyter omkring efter kort stund?

            Detta var riktigt intressant.
            32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

            Kommentar

            • amoramir
              • December 2007
              • 212

              #7
              mina åt inte bananen alls idag. kommer det att ta tid? däremot Guldfiskarna i den andra karet smakade jätte järna på det

              Kommentar

              • Arctic
                • March 2009
                • 281

                #8
                Ursprungligen postat av TinaM
                Banan? Kan man ha det i karet och hur länge kan det ligga där?
                Är det halvrå (grönt skal) eller mogen (gul) banan man kan lägga i. Hur är det med banan med bruna prickar på skalet?

                Kan man även ge aubergine till fiskar?

                Läste att martinah86 även gav tomat. Skär du då tomaten itu och lägger en halva i karet? Vad är det de äter av tomaten? Blir det inte en hel del skräp som flyter omkring efter kort stund?

                Detta var riktigt intressant.
                jag tror du skalar bananen men jag är inte säker...

                jag skar en mellanstor tomat i tu och tog bort det där blaskiga genomskinliga geggan där alla frön sitter så ploppade jag bara ned ''tomat köttet'' liksom.

                du kan säkert testa ge aubergine till fiskarna. rapportera tillbaka ditt resultat

                det tog förresten ett litet tag för mina fiskar att vänja sig...har man fått flingfoder hela sitt liv i fiskaffären så kan jag nog tänka mig att man e lite misstänksam mot frukt och grönt men efter ett tag så upptäkte dom att det var ju oxå mat

                Kommentar

                • Azur
                  • March 2003
                  • 12946

                  #9
                  Jag använde en bit av en mogen banan, skalad och "nedviktad" så den sjunker med en sked. Jag lät biten ligga i tills den var uppäten, tog ett par dar men eftersom fiskarna åt upp den eftersom den ruttnade gjorde det inget, om era fiskar inte är lika intresserade så ta upp den om den verkar börja ruttna.
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                  Kommentar

                  • amoramir
                    • December 2007
                    • 212

                    #10
                    Ursprungligen postat av Azur
                    Jag använde en bit av en mogen banan, skalad och "nedviktad" så den sjunker med en sked. Jag lät biten ligga i tills den var uppäten, tog ett par dar men eftersom fiskarna åt upp den eftersom den ruttnade gjorde det inget, om era fiskar inte är lika intresserade så ta upp den om den verkar börja ruttna.
                    jag testade med en halv tomat igår...det gick utmärkt. det blev bråk till och med mellan fiskarna

                    Kommentar

                    • TinaM
                      • February 2008
                      • 1040

                      #11
                      Testade med en halv urgröpt tomat i min ancistrusbalja i kväll och det blev en SUCCÉ! Att jag inte kommit på detta tidigare.
                      32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

                      Kommentar

                      • Arctic
                        • March 2009
                        • 281

                        #12
                        vad roligt!

                        Kommentar

                        • mange016
                          • May 2006
                          • 341

                          #13
                          rå potatis brukar med vara populärt

                          Kommentar

                          • TinaM
                            • February 2008
                            • 1040

                            #14
                            Oj vilka bra tips ni kommer med.
                            Jag kan berätta att efter succén med tomat i ancistrusbaljan har jag lagt i tomat i alla mina baljor i kväll och även räkorna och corydorisarna! uppskattar det nya de fått på menyn!

                            Skall testa det där med rå potatis också vid senare tillfälle!
                            Jag har faktiskt funderat på detta med potatis tidigare men inte vågat testa.
                            32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

                            Kommentar

                            • MattiasL
                              • September 2006
                              • 1479

                              #15
                              Ancistrus älskar brysselkål! Skär den i halvor.
                              Qui audet adipiscitur!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...