levande foder till NYBÖRJARE

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amoramir
    • December 2007
    • 212

    levande foder till NYBÖRJARE

    hej! jag har en 110L och har en massa guppisar och ett par svärdbärere samt ett par paletciklider. ink 2 malar.

    vill börja med levande foder. verker väldigt intressant när jag läser i forumet, men jag fattar ingenting av det som står.

    Undrar nu. vad är den bästa och absolut enklaste levande foder man kan fixa hemma till mina fiskar.? ( jag är nybörjare och har aldrigt matat mina fiskar med något levande)

    i så fall hur kan jag göra det?
    Tack för svar
  • Arctic
    • March 2009
    • 281

    #2
    nu när sommaren börjar nalkas kan du ju snart (beroende på vart du bor) sätta en hink med lite vatten ute och få färska mygglarver. så e det bara att håva upp några och släppa i akvariet. lätt som en plätt

    Kommentar

    • amoramir
      • December 2007
      • 212

      #3
      Ursprungligen postat av martinah86
      nu när sommaren börjar nalkas kan du ju snart (beroende på vart du bor) sätta en hink med lite vatten ute och få färska mygglarver. så e det bara att håva upp några och släppa i akvariet. lätt som en plätt
      jag bor mitt i Göteborg...oj så lätt. går det bra om jag sätter hingen i balkongen? eftersom jag bor i en lägenhet. hur lång tid tar det tills mygglarvarna kommer? smutsar de inte akvariet?

      Kommentar

      • amoramir
        • December 2007
        • 212

        #4
        jag bor mitt i Göteborg...oj så lätt. går det bra om jag sätter hingen i balkongen? eftersom jag bor i en lägenhet. hur lång tid tar det tills mygglarvarna kommer? smutsar de inte akvariet?

        Kommentar

        • Mamma Mia
          • December 2004
          • 2504

          #5
          Grindalsmask! Matas med välling. Sprayas med vatten. Eller kläcka artemia, inte svårt - gör en sökning här på zoopet för beskrivning. Annars funkar det kanon med fryst artemia också!
          Always look at the bright side of life

          Kommentar

          • Keibo
            • November 2008
            • 468

            #6
            Gå ut i en park med en spade och gräv upp lite daggmask, skär i små bitar och mata firrarna, eller avnjut med en klick senap...
            Mvh. Peter

            500L - Pelarakvarium

            1500L - Under förändring

            Kommentar

            • illerfisken
              • January 2009
              • 313

              #7
              Ursprungligen postat av amoramir
              jag bor mitt i Göteborg...oj så lätt. går det bra om jag sätter hingen i balkongen? eftersom jag bor i en lägenhet. hur lång tid tar det tills mygglarvarna kommer? smutsar de inte akvariet?
              mygglarverna smutsar nog inte så mycket i akvariet om dom är mat
              http://mfksweden.forum24.se/

              Kommentar

              Arbetssätt...