Märlkräftor och sländlarver som ett bra tilläggsfoder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Metalfrenzy
    • January 2009
    • 199

    #16
    Ursprungligen postat av smurfmats
    spigg är ju en fisk, småspigg och storspigg..
    då har jag blandat ihop det
    Nu är det bara att njuta!

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #17
      Kom att tänka på tråden när jag plockade ut onsdagsmaten. Såhär trevliga kan gammarusen vara. Ger sig på en nyömsad kompis medans jag tar upp fler. Så har man små yngel på botten kan dom nog ligga i farozonen om gammarusen inte blir uppkäkad
      Bifogade filer
      Senast redigerad av eriahl; 23 April 2009, 02:08. Anledning: inte fredagsmat ju
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #18
        Ursprungligen postat av smurfmats
        vad är det för otyg man kan dra med sig hem? karplöss är ju gaska stora o således enkla att ta bort.. men mer? antar att det finns en liten hög med otrevligheter?
        Det finns en risk att djuren har bandmasklarver i sig, som kan utvecklas till binnikemask i fisken eller encystera i köttet på fisken. De kan också tänkas ha sporozoer eller bakterier som kan tänkas ge sig på fisken.

        Jag tror som sagt inte att risken för fiskens hälsa skall överdrivas.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Metalfrenzy
          • January 2009
          • 199

          #19
          Ursprungligen postat av eriahl
          Kom att tänka på tråden när jag plockade ut onsdagsmaten. Såhär trevliga kan gammarusen vara. Ger sig på en nyömsad kompis medans jag tar upp fler. Så har man små yngel på botten kan dom nog ligga i farozonen om gammarusen inte blir uppkäkad
          jasså det är en elak jävel. kanske borde ha ihjäl dom först då
          Nu är det bara att njuta!

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #20
            Nja elak och elak. Ligger något på botten kan det vara ätbart och då måste det ju bara undersökas. Simmar ev yngel undan bara är det ok. Dom rackarna är på gråsuggorna oxå när jag plockar ihop i en mindre bytta. Gäller att hålla dom mätta & glada. Krånglet med vatteninsekterna. Den äter den som äter osv osv
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • Metalfrenzy
              • January 2009
              • 199

              #21
              Går det att ha någon reproduktion av någon av de tidigare nämnda i fångenskap?
              Nu är det bara att njuta!

              Kommentar

              Arbetssätt...