Galaxy rasbora- Foder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Shootermicke
    svarade
    Jag har ett nanoakvarium och känner därför att jag inte behöver göra en så stor laddning räkmix, men jag antar att man kan köra lite på "frihand" och få ut så mkt färdig mix som man själv vill.

    Men frågan kvarstår dock, vilken typ av vitaminer skall jag tillsätta? Går det bra med vitaminer som man kan köpa i matbutik?

    Lämna en kommentar:


  • C.Ciklid
    svarade
    Räkmix.

    1kg räkor
    1kg ärtor
    2 bananer
    3 kiwii
    Multivitaminer
    Vitlöksmak (seachem)
    Agaragar

    Lämna en kommentar:


  • Shootermicke
    svarade
    Vilken sorts vitaminer ska det vara? Hur gör man? Jag har tidigare bara gjort räkmix med räkor/ärtor. Kan man blanda i lite malfoder i mixen också?

    Mvh

    micke

    Lämna en kommentar:


  • C.Ciklid
    svarade
    Ursprungligen postat av Shootermicke
    Vad har du i din räkmix? (även ni andra får svara)..

    Jag skulle behöva ett foder som funkar till ancistrus, galaxy rasbora, endlers och kanske även till mina räkor

    Vore tacksam för råd och tips!


    mvh

    micke
    Jag köper ibland Åleds räkmix vilken jag tycker är rätt smulig, Annars köper jag "homemade" från en akvarieaffär i Örebro. Mina ancistrus äter räkmixen som förövrigt fungerar till guppys, ja eg. vilken fisk som helst. Algpiller tycker både räkor och malarna om. Kan ju variera fodret dag för dag så att alla får sina behov.
    //Camilla

    Lämna en kommentar:


  • Azur
    svarade
    Varken galaxy-danio eller guppy eller räkor är kinkiga i maten, och alla gillar det mesta.

    Räkmix (30% ärtor, resten ishavsräka och hel fisk eller musslor, samt lite vitaminer och kanske ett helt ägg), pellets, frysfoder och levandefoder som är tillräckligt smått (nykläckta svarta mygglarver är otroligt populärt, och det är säsong just nu), finhackad daggmask, finhackat räkkött, räk-ägg...

    Lämna en kommentar:


  • Shootermicke
    svarade
    Vad har du i din räkmix? (även ni andra får svara)..

    Jag skulle behöva ett foder som funkar till ancistrus, galaxy rasbora, endlers och kanske även till mina räkor

    Vore tacksam för råd och tips!


    mvh

    micke

    Lämna en kommentar:


  • C.Ciklid
    svarade
    Mina får fin smulat flingfoder, artemia (som vuxna) och smulad räkmix. Fungerat fint för mig.
    //Camilla

    Lämna en kommentar:


  • Shootermicke
    startade ett ämne Galaxy rasbora- Foder?

    Galaxy rasbora- Foder?

    Hejsan!

    Jag har beställt några galaxy rasbora. Vad rekomenderar ni för typ av foder? Någonting annat man bör tänka på?

    mvh

    micke
Arbetssätt...