Mat öronål

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fiskenberit
    • December 2008
    • 25

    Mat öronål

    hej vad ska jag mata min öronål med, har massa andra fiskar så om jag släpper ner något i vattnet så blir de uppätet ganska fort, så hur ska jag se till så den får mat, och vad ska jag ge den ?
  • fiskenberit
    • December 2008
    • 25

    #2
    är det ingen på de här forumet som har en öronål och kan säga vad dom ger den för föda ?

    Kommentar

    • solis
      • July 2008
      • 5064

      #3
      Jag ger tabletter som sjunker till botten, har även för mig att dom äter sticks som flyter runt på ytan.
      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

      Kommentar

      • cradle
        • February 2008
        • 6

        #4
        brukar ge mina räkor

        Kommentar

        • fiskenberit
          • December 2008
          • 25

          #5
          aha okej för pröva och se, men vad är det får tabletter du ger, är det algtabletter ?

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            #6
            Jag har olika eftersom att jag har olika bottenfiskar, vet ej vad som är lämpligast för öronålen, mina roffar åt sig det dom kommer åt så prova du med algtabletten
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • HenkeP
              • January 2009
              • 886

              #7
              Fråga i affären där du köpte den vad dom matade med...

              Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

              Kommentar

              • Lowa
                • February 2008
                • 595

                #8
                frysta räkor som man köper tex på ica går utmärkt. min är helt galen i det. även artemia, alltså frysta röda mygglarver,men ja har hört att det itne är något näring å prata om i det så. ja kör på med räkorna typ en gång i veckan eller så
                180l Guldfisk
                220l clarias

                Kommentar

                • battle_royal
                  • March 2008
                  • 60

                  #9
                  Min öronål har varit väldigt kräsen med mat..han äter bara på natten ..har testat med räkor men funkar inte..det var min pappasom hade den innan och han hade den med ciklider..så jag testade med det han matade med och det funkade..det är så sjunkande ciklid mat..pellets då..ser att den äter när jag har släck allt förutom månljuset..då ser jag att det äter..så testa med nått som sjunker o släck ner o låt dom andra fiskar börja "sova" så ska det nog gå..hoppas det var till hjälp

                  Kommentar

                  • KoiKe
                    • March 2008
                    • 331

                    #10
                    båda mina öronålar som är i 2-30cm längden matar jag med frysta räkor från maxi...låter dom tina å skalar dom sen håller jag dom i handen tills ålen kommer å tar den för annars äter alla mina malawi upp räkorna...dom tar rätt stora räkbitar ålarna... förut matade jag dom varje dag med räkor men nu matar jag dom nån gång i veckan å sen får dom även mysis men dom är lite svåra å ta typ för de är ju skal på...

                    Kommentar

                    Arbetssätt...