Fina Fiskens frysfoder saknar datering

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TinaM
    • February 2008
    • 1040

    Fina Fiskens frysfoder saknar datering

    Hur kommer det sig att Fina Fiskens frysfoder saknar bäst före datummärkning? Detta frysfoder säljs i många affärer och det borde väl vara en självklarhet att bäst före datum finns på förpackningarna.

    Ocean Nutrition som också säljer frysfoder har ju ett bäst före datum på alla sina förpackningar.

    Sedan saknar Fina Fiskens "Africana Mix" innehållsförteckning. Det står bara att det är ett vegetabiliskt foder med räkor. Är det vanlig räkmix eller vad är det?

    Det står Imazo på Fina Fiskens förpackningarna och jag trodde att Imazo är något seriöst. Men att det inte finns någon datummärkning på förpackningarna tycker jag är under all kritik!
    32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det är inte många av de frysta fodertillverkarna som har bäst före datum på förpackningarna, så Oceans foder är isf nog det som sticker ut i mängden.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Min, och jag vet många andras, åsikt är att man gör bäst i att undvika Fina Fiskens frysfoder. Åleds, om du kan hitta det, är av betydligt högre kvalitet.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • -andy-
        • August 2008
        • 91

        #4
        Ursprungligen postat av Azur
        Min, och jag vet många andras, åsikt är att man gör bäst i att undvika Fina Fiskens frysfoder. Åleds, om du kan hitta det, är av betydligt högre kvalitet.
        Instämmer!

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Jag har ringa erfarenhet av dessa frysta foder men det lilla jag har säger klart hellre åleds än fina fisken - kallades väl för fula fisken här på forumet tidigare...
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • daikai1
            • March 2009
            • 42

            #6
            de flesta frystorkade matsorterna, t.ex fina fiskens är väl frysta och sedan omfryst?
            åleds köper in färskt och fryser själva?
            50l yngelkar
            140l under uppbyggande (som det varit i 4år)

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #7
              Ursprungligen postat av daikai1
              de flesta frystorkade matsorterna, t.ex fina fiskens är väl frysta och sedan omfryst?
              åleds köper in färskt och fryser själva?
              Jag vet inte vad skillnaden i kvalitet beror på - bättre hantering, bättre bestrålning, tätare påsar, eller vad - men den är tydlig.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • Matte&Mia
                • February 2008
                • 141

                #8
                Kör enbart åleds frysfoder, det känns som att åleds kan sina grejer.
                Ciklider is the shit! : )

                Kommentar

                Arbetssätt...