Green Algae Wafers "malarna & räkorna hinner inte smaka ;)"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Meswe
    • January 2009
    • 44

    Green Algae Wafers "malarna & räkorna hinner inte smaka ;)"

    Testade lägga in 2 av dessa på olika ställen i akv. för mina malar & räkor skulle kalas på dem. Men fiskarna i tanken är ju mer intresserade av den än dom? Det kanske inte gör något att de äter av dem egentligen. Men synd bara att dom inte låter nått bli över till "algätarna"..

    Min fråga är då, gör det ngt att fiskarna nafsar på dem istället. Det borde väl vara som vilken sorts käk som helst väl?
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #2
    Mata malarna "nattetid"
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • Meswe
      • January 2009
      • 44

      #3
      Ursprungligen postat av Gaffel
      Mata malarna "nattetid"
      Jaha det tänkte ja inte på. Dom är väl mer eller mindre mer aktiva då kanske? Stod inte på burken =) haha..

      Hur ofta bör de får såna här tabletter? Står inte heller? Vill ju inte ge för mycket så dom slutar äta "riktiga" alger..

      Kommentar

      • Meswe
        • January 2009
        • 44

        #4
        Ursprungligen postat av Meswe
        Jaha det tänkte ja inte på. Dom är väl mer eller mindre mer aktiva då kanske? Stod inte på burken =) haha..

        Hur ofta bör de får såna här tabletter? Står inte heller? Vill ju inte ge för mycket så dom slutar äta "riktiga" alger..
        Mina fiskar som kalasade på tabletten svullnade upp så oerhört igår, trodde magarna skulle explodera =)

        Haha men idag är alla nere på matchvikt igen..

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #5
          1-2 gånger i veckan tror jag brukar rekommenderas, de äter ju från bottnen också.
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          Arbetssätt...