Röda mygglarver?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ibis
    • December 2008
    • 223

    #16
    det är pyttelite kvar. och dom har inte blivit sjuka än. Sen köper jag svarta istället
    54 liter WTF

    Kommentar

    • JojjeN
      • June 2008
      • 3567

      #17
      men varför? Varför ska du använda det sista? Ren princip sak bara att använda upp det bara för att det är lite kvar eller?
      Tillbaks efter paus.

      Kommentar

      • ibis
        • December 2008
        • 223

        #18
        typ.. 2 bitar kvar.. Ska slänga i det idag. sen åka och köpa svarta mygglarver när jag får månadspeng(är för tillfället pank efter att ha köpt svindyr DVD till TVn)
        54 liter WTF

        Kommentar

        • Flaxss
          • November 2008
          • 1718

          #19
          jag använde också det sista innan jag slutade med det. hade en halva kvar, den slängde inte jag!.

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #20
            Det gör man ju som man vill och vågar, inget rätt eller fel...
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • Bowman
              • December 2008
              • 1318

              #21
              Det lär överdrivas. Hade 33% av alla som rör vid röda mygglarver blivit sjuka så hade det inte fått finnas, det kan man ju räkna ut med röven och en krita..

              Jag kommer köra varierat, och kanske dra ner lite på dom röda. För ingen rök utan eld kanske, mest är jag fundersam över bukvattensoten.

              Men, ge mig hård fakta på alla siffror och riktiga undersökningar, då kanske litar jag på dessa överdrivna skrönor..
              Senast redigerad av Bowman; 09 February 2009, 18:59.

              Kommentar

              • Guy Palm
                • March 2002
                • 5720

                #22
                Srörst risk för bukvattensot är det om man matar fiskar från Malawi -och Tanganyikasjön. Deras tarmsystem klarar inte av röda mygglarver.
                Guy
                ,Poecilia,SKS,GOC,

                Kommentar

                • erikthur
                  • March 2004
                  • 9953

                  #23
                  Ursprungligen postat av Bowman
                  Det lär överdrivas. Hade 33% av alla som rör vid röda mygglarver blivit sjuka så hade det inte fått finnas, det kan man ju räkna ut med röven och en krita..
                  Men inte när det kan generera money...
                  Acceptera fakta - cigaretter t ex säljs fortfarande även om man är helt säker på att de förkortar livet på olika sätt för de som nyttjar dem...

                  Själv matade jag i somras med "egna" levande röda mygglarver men med viss nervositet. Skulle aldrig köpa dom vare sej levande eller döda - alltför farligt i denna allergiska familj.
                  Killies is a lifetime passion

                  Kommentar

                  • Bowman
                    • December 2008
                    • 1318

                    #24
                    Ursprungligen postat av erikthur
                    Men inte när det kan generera money...
                    Acceptera fakta - cigaretter t ex säljs fortfarande även om man är helt säker på att de förkortar livet på olika sätt för de som nyttjar dem...

                    Själv matade jag i somras med "egna" levande röda mygglarver men med viss nervositet. Skulle aldrig köpa dom vare sej levande eller döda - alltför farligt i denna allergiska familj.
                    Hummm.
                    Varför tror du på det, bara för att du "hört det"? Är du inte intresserad av fakta, och inte hörsägen?
                    Jag förstår dock att du vill vara försiktig eftersom hela familjen är allergisk.

                    Jag säger inte att det är osant, men jag vill veta mer innan jag ropar varg. Tråkigt nog verkar vissa inte ha bry sig om att skaffa verklig fakta, innan dom gå på allt.

                    Acceptera fakta?! Nù tar du väl i va?
                    Cigaretter med statlig skatt och ofantliga storföretag, tycker du verkligen det går att sätta likhetstecken mellen detta och röda mygglarver?

                    Kommentar

                    • erikthur
                      • March 2004
                      • 9953

                      #25
                      Om det är 30% eller inte får du fortsätta att käfta med Kjell när han kommer hem:

                      Saken är att det är dj*ligt allergent och jag tror jag i vissa trådar faktiskt förespråkat förbud pga detta.
                      Killies is a lifetime passion

                      Kommentar

                      • Bowman
                        • December 2008
                        • 1318

                        #26
                        Ursprungligen postat av erikthur
                        Om det är 30% eller inte får du fortsätta att käfta med Kjell när han kommer hem:

                        Saken är att det är dj*ligt allergent och jag tror jag i vissa trådar faktiskt förespråkat förbud pga detta.
                        Japp. ok.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...