Variera deras mat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeroS
    • January 2009
    • 285

    Variera deras mat?

    Hur ska jag variera fiskarnas mat på bästa sätt? Och vad ska jag ge dem. Har ett ca. 96 liters kar med två ancistrus (som inte äter sina algtabletter, ärtor eller rå potatis skiva), två platy och en kampfisk hane. Nu varierar jag mellan två olika flingfoder..känns inte rätt???? Eller

    Tack
    96 Liter
    54 Liter
    /Sandra
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Flingfoder innehåller mycket nyttigheter så dina fiskar överlever på det men om du vill ge något extra och få dina fiskar att må aningen bättre bör du nog ge något fryst oxå. Tex fryst cyklops eller fryst artemia.
    Har du testat gurka till dina malar? Låt gurkan ligga ett par dygn så den hinner bli mjuk men låt den inte ligga för länge så den förpestar vattnet.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Salta Katten
      • March 2008
      • 740

      #3
      Jag varierar mellan flingor, frysfoder, grönsaker (tex krossade gröna ärtor) och ibland musslor, så får de lite olika typer av käk. I affärer finns tex frysta cyklops, svarta och vita mygglarver mm, det tycker jag är praktiskt att ha hemma och fiskarna verkar tycka det är gott.

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Har du funderat något på nykläckt (levande) artemia?
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • HeroS
          • January 2009
          • 285

          #5
          Ursprungligen postat av JojjeN
          Har du funderat något på nykläckt (levande) artemia?
          Hehe har inte funderat på så mycket allt, det är nu det senaste som jag kommit på att det kanske inte "räcker" med bara vanligt flingfoder... ?
          96 Liter
          54 Liter
          /Sandra

          Kommentar

          Arbetssätt...