Saltvattensmoina

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • legob
    • May 2007
    • 642

    Saltvattensmoina



    Interaquaristik säljer Moina som lever i saltvatten. Är det någon som har erfarenhet av dessa?
  • oaken
    • September 2006
    • 901

    #2
    Tja, håller man på med salt eller bräckvatten är det väl behändigt, men för sötvattensfisk känns det ju lite onödigt.

    Hur gick det förresten med dina Parosphromenus linkei du beställde från Tyskland? Hör väl hemma i en annan tråd, men vore intressant att höra. Har själv ett par P. linkei och ett par av någon P. bintan-typ, osäkert vilken art dock.

    Kommentar

    • legob
      • May 2007
      • 642

      #3
      Ursprungligen postat av oaken
      Tja, håller man på med salt eller bräckvatten är det väl behändigt, men för sötvattensfisk känns det ju lite onödigt.

      Hur gick det förresten med dina Parosphromenus linkei du beställde från Tyskland? Hör väl hemma i en annan tråd, men vore intressant att höra. Har själv ett par P. linkei och ett par av någon P. bintan-typ, osäkert vilken art dock.
      Kontakten upphörde bara. Jag tänker jag mailar honom igen när vädret tillåter transport. Tills vidare har jag köpt ett par på Södermalms.

      Kommentar

      • oaken
        • September 2006
        • 901

        #4
        Ursprungligen postat av legob
        Kontakten upphörde bara. Jag tänker jag mailar honom igen när vädret tillåter transport. Tills vidare har jag köpt ett par på Södermalms.
        Okay, trist. Köpte också ett par av Janne, mycket uppvaktning från både hanens och honans sida än så länge men ingen lek. pH ligger iofs på runt 5,5 så det måste väl ner mer antar jag.

        Kommentar

        Arbetssätt...