Hur mycket egentligen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeroS
    • January 2009
    • 285

    Hur mycket egentligen?

    Hur mycket foder ska jag ge mina små firrar? Nyuppstartat kar med fiskar som hoppade i igår Har två malar och tre fiskar (allt e ju fiskar men ni vet) i ett 94 liters kar. Men har JÄTTESVÅRT att veta hur mycket foder jag ska ge dem och hur ofta (vanligt flingfoder)??? Hur ofta ska jag ge mina malar (ancistrus) deras "Wafers" (de ska ges på kvällen när jag släckt)??
    (vet att jag ska ge mindre nu i början men jag vet inte hur mycket/ofta mm)

    PS. de verkar hungriga hehe
    Tack
    Senast redigerad av HeroS; 17 January 2009, 11:50.
    96 Liter
    54 Liter
    /Sandra
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Kom ihåg att fiskar inte kan känna mättnad, utan de tror ständigt att de är hungriga, så de kan äta tills de dör. Så fortsätt inte mata för att de ser hungriga ut.

    Lagom mängd kan bara du avgöra, tillräckligt mycket för att alla ska få i sig lite, men tillräckligt lite för att inget ska hamna på bottnen.

    Algaewaffers kan du ge två gånger i veckan-
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • HeroS
      • January 2009
      • 285

      #3
      Ursprungligen postat av JojjeN
      Kom ihåg att fiskar inte kan känna mättnad, utan de tror ständigt att de är hungriga, så de kan äta tills de dör. Så fortsätt inte mata för att de ser hungriga ut.

      Lagom mängd kan bara du avgöra, tillräckligt mycket för att alla ska få i sig lite, men tillräckligt lite för att inget ska hamna på bottnen.

      Algaewaffers kan du ge två gånger i veckan-
      Okej tack =) men hur många gånger / dag ska jag ge dem flingfodret? en, två, tre?? hehe vad är bäst?
      96 Liter
      54 Liter
      /Sandra

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Hmm osäker på det.

        När jag hade mitt 60 liters innan så gav jag flingfoder 2 gånger om dagen, ibland filgfoder på morgonen och frysfoder kväll.

        Men nu när jag köpte det större så matar jag bara en gång om dagen, och den gången med frysfoder. Vet inte varför jag inte matar mer, men känns inte som om de behöver mer.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • HeroS
          • January 2009
          • 285

          #5
          Ursprungligen postat av JojjeN
          Hmm osäker på det.

          När jag hade mitt 60 liters innan så gav jag flingfoder 2 gånger om dagen, ibland filgfoder på morgonen och frysfoder kväll.

          Men nu när jag köpte det större så matar jag bara en gång om dagen, och den gången med frysfoder. Vet inte varför jag inte matar mer, men känns inte som om de behöver mer.
          Okej tack
          96 Liter
          54 Liter
          /Sandra

          Kommentar

          Arbetssätt...