Malens mat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeroS
    • January 2009
    • 285

    Malens mat?

    Funderar på en sak;
    Om jag ger malarna sånna algtabletter som man sätter fast på rutan så kommer så klart de andra fiskarna också äta på detta! Men ska jag ändå mata de andra fiskarna med typ pellets/flingfoder (mm) ca. 2 ggr om dagen? Blir detta inte för mycket?

    Tack
    96 Liter
    54 Liter
    /Sandra
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    De dagar du lägger i mat till malarna behöver du inte mata dina övriga fiskar. Sätt fast tabletten på kvällen när ljuset släckts

    2ggr/dygn behöver du inte mata. Det räcker nog med en gång om du inte har yngel eller någon speciell art som kräver mer mat.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • HeroS
      • January 2009
      • 285

      #3
      Ursprungligen postat av Nina82
      De dagar du lägger i mat till malarna behöver du inte mata dina övriga fiskar. Sätt fast tabletten på kvällen när ljuset släckts

      2ggr/dygn behöver du inte mata. Det räcker nog med en gång om du inte har yngel eller någon speciell art som kräver mer mat.

      Okej det låter bra Men hur ofta ska malarna ha mat då? Har två st. ancistrus ?
      96 Liter
      54 Liter
      /Sandra

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Ursprungligen postat av HeroS
        Okej det låter bra Men hur ofta ska malarna ha mat då? Har två st. ancistrus ?
        Ett par gånger i veckan med tabletter, ungefär
        Sen äter de ju alger och andra matrester när du matar dina andra fiskar.
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • HeroS
          • January 2009
          • 285

          #5
          Okej då vet jag tack=)
          96 Liter
          54 Liter
          /Sandra

          Kommentar

          Arbetssätt...