Kläcka artemia?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mandela
    • March 2008
    • 105

    Kläcka artemia?

    Hej. jag har för sökt nu i två veckor och kläcka artemia, men jag får det inte att funka. jag har läst massa trådar och även artikeln som finns ( Hur man kläcker artemia lättast) men jag får det ändå inte att funka.

    jag har ställt det ljust.
    jag har salt i.
    jag har rätt temp.
    sen har jag läst att men behöver inte har syre pump och ibland inte. och jag har tyvärr ingen.

    Vad katten kan jag göra för fel? Inget gnäll att det står hur man gör i andra trådar då behövs det inte svara
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2200378
    JAA!
    Detta va trevligt
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Har du sett om det har kläckts någon enda artemia över huvud taget?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Det vanligaste felet är dåliga ägg.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Ett fel som jag gjorde var att ta seltin salt ^^ Kanske det du också gjort fel?
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • sting
          • September 2007
          • 481

          #5
          Att använda bra ägg är ett måste, försök köpa där de använder själva och har lite förbrukning!

          Kommentar

          • suzanne.h
            • March 2005
            • 223

            #6
            Vad använder du för behållare när du försöker kläcka? De behöver extra luftning om du inte har en stor vattenyta.

            Kommentar

            • sting
              • September 2007
              • 481

              #7
              Ursprungligen postat av suzanne.h
              Vad använder du för behållare när du försöker kläcka? De behöver extra luftning om du inte har en stor vattenyta.
              nej nej nej, Det är äggen det hänger på! Jag har alltid kläckt mina i gb-glass förpakningar(2l) utan genomluftning.

              Kommentar

              • Mandela
                • March 2008
                • 105

                #8
                ok nu samlar jag alla svar.nej men jag har sett ägg som ligger att dte flyter ägg och att det ligger på botten. äggen är köpta hornbash på hisingen gbg. kan ju vara så att äggen är dåliga jag vet inte. jag har dom i en 50cl pet flaska. jag tror det var seltin salt (funderar till att byta till det jag har i akvariet) ska byta till GB glass låda. flaskan stog på akvariet för att värme i vattnet.
                tycker det här verkar konstigt
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2200378
                JAA!
                Detta va trevligt

                Kommentar

                • oaken
                  • September 2006
                  • 901

                  #9
                  Ursprungligen postat av sting
                  nej nej nej, Det är äggen det hänger på! Jag har alltid kläckt mina i gb-glass förpakningar(2l) utan genomluftning.
                  Hon sa ju om man inte har en stor vattenyta, och med glassförpackningar och dylikt får man en stor vattenyta, åtminstone jämfört med exempelvis en PET-flaska.

                  Kommentar

                  • JojjeN
                    • June 2008
                    • 3567

                    #10
                    Ursprungligen postat av Mandela
                    ok nu samlar jag alla svar.nej men jag har sett ägg som ligger att dte flyter ägg och att det ligger på botten. äggen är köpta hornbash på hisingen gbg. kan ju vara så att äggen är dåliga jag vet inte. jag har dom i en 50cl pet flaska. jag tror det var seltin salt (funderar till att byta till det jag har i akvariet) ska byta till GB glass låda. flaskan stog på akvariet för att värme i vattnet.
                    tycker det här verkar konstigt
                    Där kan vi ha problemet! Seltin salt är helt omöjligt att kläcka artemia i, eftersom det är ett ört salt.
                    Tillbaks efter paus.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...