Mata fiskarna med

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • purusam
    • December 2008
    • 73

    Mata fiskarna med

    Hej jag undrar om det går att mata mina fiskar med rom alltså fiskägg som man köper på glasburkar på ica eller nått.

    här är mina fiskar om det är intressant och veta

    akvarium 1
    Hypsophrys nicaraguensis a pair of them breeding or mating..Nicaraguaciklider som leker i en grotta


    akvarium 2
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    ingen bra idé.

    de är enormt salta....vilket får fiskarna att må....kasst som f-n

    kostnaden per kilo är hiskelig.

    .
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • larson
      • January 2008
      • 119

      #3
      Då och då kan det i fiskdisken dyka upp fisk med rom. Lake på vintern och strömming på våren är det som jag kommer på direkt. Båda har finkornig rom, och om det kan vara bra som fiskmat har jag ingen aning. Känner man någon fiskare (fisk fiskare fiskast) så kanske de kan fixa fram ännu färskare, och i andra storlekar ibland.
      /lars olof

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        #4
        Ursprungligen postat av purusam
        Hej jag undrar om det går att mata mina fiskar med rom alltså fiskägg som man köper på glasburkar på ica eller nått.

        här är mina fiskar om det är intressant och veta

        akvarium 1
        Hypsophrys nicaraguensis a pair of them breeding or mating..Nicaraguaciklider som leker i en grotta


        akvarium 2
        http://www.youtube.com/watch?v=4mgNIDfZ9Pc
        Du kan ju hoppas på att scalarerna lägger rom så behöver du inte ens gå utanför dörren och skaffa.

        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          Ursprungligen postat av larson
          Då och då kan det i fiskdisken dyka upp fisk med rom. Lake på vintern och strömming på våren är det som jag kommer på direkt. Båda har finkornig rom, och om det kan vara bra som fiskmat har jag ingen aning. Känner man någon fiskare (fisk fiskare fiskast) så kanske de kan fixa fram ännu färskare, och i andra storlekar ibland.


          vilket kan gå åt h-e.

          ganska stor risk att det finns bakterier och annat otrevligt
          som är ofarliga för fisken som bär på rommen, men direkt
          dödliga för akvariefisken.....

          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • larson
            • January 2008
            • 119

            #6
            Som sagt Kensa, Jag har ingen aning om det är bra, men ditt argument låter vettigt. Bättre att låta bli då...
            /lars olof

            Kommentar

            Arbetssätt...