akut för algtabletter!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lowa
    • February 2008
    • 595

    akut för algtabletter!

    Matade fiskarna igår ma algtabletter ca 1 cm stora. chokladmaln på ca 9 cm kom fram och h*n märkte att h*n fick in en hel sån i munnen. H*n satte i sig tre st på en gång! och fick en riktigt kulmage, låg sen å flämta som bara den och nu i morse verkar den slösom bara den. är det farligt med att sluka hela tabletter?
    180l Guldfisk
    220l clarias
  • JojjeN
    • June 2008
    • 3567

    #2
    Jag TROR inte det ska vara någon fara, låt honom bara vara och sköta sin mage så ska det nog gå bra.
    Tillbaks efter paus.

    Kommentar

    • Lowa
      • February 2008
      • 595

      #3
      Ursprungligen postat av JojjeN
      Jag TROR inte det ska vara någon fara, låt honom bara vara och sköta sin mage så ska det nog gå bra.
      ok, blv riktigt orolig då hanverkar totalt slö å knappt andas
      180l Guldfisk
      220l clarias

      Kommentar

      • JojjeN
        • June 2008
        • 3567

        #4
        Är nog ungefär som en människa som tryckt i sig 3 stora skålar chips.

        Det bästa du kan göra är att släcka akvariumet så det blir helt lugnt för honom.
        Tillbaks efter paus.

        Kommentar

        • Mobster
          • June 2008
          • 506

          #5
          Det jag kan tänka mig vore mindre bra är att iom att tabletterna är torrfoder så sväller fodret...om den svalde dem för snabbt kan de ju svälla i magen och det kanske inte är supertoppen
          Man kan ju alltid lösa upp tabletten innan man lägger ner om det skulle behövas...sen finns det tabletter man kan trycka fast på rutan så blir det nog svårare att få in den i munnen iom att den sitter fast ganska bra

          Kommentar

          • Johanski
            • February 2007
            • 3044

            #6
            Mina gäddor vräker i sig algtabletter när jag försöker mata min mal, och de blir likadana. Sen blir de riktigt slöa och flämtande när de klämt i sig massa guppies. Det blir nog bra ska du se Sen kan du alltid dela på algtabletterna.

            Kommentar

            • Lowa
              • February 2008
              • 595

              #7
              det var ju igråkväll så han har ju fått haft det mörkt ett tag, ska ta å köpa en torlek större tabletter.
              180l Guldfisk
              220l clarias

              Kommentar

              Arbetssätt...