Artemia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Simon--B
    svarade
    Ursprungligen postat av JojjeN
    Beror ju på hur stort akvariumet är, men för mig är det perfekt och räcker till 4 matningar, för dig till kanske 2.
    Okej Tack för all hjälp

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Ursprungligen postat av Simon--B
    Haha Jag ändrar väl fråga då :P Brukar det bli mycket artemia av ett kryddmått ägg?
    Beror ju på hur stort akvariumet är, men för mig är det perfekt och räcker till 4 matningar, för dig till kanske 2.

    Ursprungligen postat av Simon--B
    Ja :P Haha men jag tycker grodyngel är små :P Haha räcker det med artemia eller ska man mata med flingoder också? Mvh Simon

    Lämna en kommentar:


  • Simon--B
    svarade
    Ursprungligen postat av smurfmats
    jag sa ju att de var små!! de kanske hade kläckts innan 49 h med?
    Ja :P Haha men jag tycker grodyngel är små :P Haha räcker det med artemia eller ska man mata med flingoder också? Mvh Simon

    Lämna en kommentar:


  • Simon--B
    svarade
    Ursprungligen postat av Fanbyalperna
    5978 st artemia bli nog lagom :-)
    Haha Jag ändrar väl fråga då :P Brukar det bli mycket artemia av ett kryddmått ägg?

    Lämna en kommentar:


  • smurfmats
    svarade
    Ursprungligen postat av Simon--B
    Nu när jag skulle byta allt vatten till Artemian och skulle försöka igen såg jag att dem hade kläckt ÄNTLIGEN efter 49 timmar Fy satan vad små dem var trodde dem var som typ små grodyngel Haha men hur mycket ska man mata om man har ett 240 liters akvarium med ganska mycket fisk? Mvh Simon

    jag sa ju att de var små!! de kanske hade kläckts innan 49 h med?

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Ursprungligen postat av Fanbyalperna
    5978 st artemia bli nog lagom :-)
    Med andra ord så måste du se själv hur mycket som behövs, likväl som vi inte kan säga hur många flingor av torrfoder du ska lägga ner varje gång.

    Lämna en kommentar:


  • Fanbyalperna
    svarade
    5978 st artemia bli nog lagom :-)

    Lämna en kommentar:


  • Simon--B
    svarade
    Nu när jag skulle byta allt vatten till Artemian och skulle försöka igen såg jag att dem hade kläckt ÄNTLIGEN efter 49 timmar Fy satan vad små dem var trodde dem var som typ små grodyngel Haha men hur mycket ska man mata om man har ett 240 liters akvarium med ganska mycket fisk? Mvh Simon

    Lämna en kommentar:


  • Simon--B
    svarade
    Ursprungligen postat av SandraW
    Du har inte råkat köpta frystorkade redan kläckta ägg då? Har själv råkat göra det

    Haha nej det har jag inte gjort :P Hon i affären hjälpte mig :P

    Lämna en kommentar:


  • SandraW
    svarade
    Du har inte råkat köpta frystorkade redan kläckta ägg då? Har själv råkat göra det

    Lämna en kommentar:


  • Simon--B
    svarade
    Vet ni varför de inte kläcks? Mvh Simon

    Lämna en kommentar:


  • Simon--B
    svarade
    Ja för jag har en sådan kläckare :P Så man har ett lock på en rund burk och en lampa imitten där det är ett litet hål. Sen simmar dem dit och då tar man upp dem med en sil som sitter i burken !Tycker det varkar skumt att det inte fungerar MVh Simon
    Senast redigerad av Simon--B; 05 October 2008, 20:30.

    Lämna en kommentar:


  • smurfmats
    svarade
    är du säker på att de inte har kläckts? artemia är ju väldigt smått! det är nästan orange i färgen när man ser ett stim av dem... de dras till ljus så rikta en lampa mot ett hörn så kommer du nog se dem!

    Lämna en kommentar:


  • Simon--B
    svarade
    Ett salt som jag köpte i Fiskffären som heter något Ektozon hobby salt utan jodd som är till att tex kläcka artemia ! Mvh Simon

    Lämna en kommentar:


  • JojjeN
    svarade
    Vilket salt använder du först och främst?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...