Avocado eller annan frukt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TinaM
    • February 2008
    • 1040

    Avocado eller annan frukt?

    Har någon testat färsk frukt som mat till akvariedjur? Funkar det eller är det bannlyst pga sockerhalten i frukt?
    32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers
  • Linapina
    • July 2008
    • 595

    #2
    Det är något med avocado som är just giftigt för djur... Ex. undulater blir förgiftade och dör (plågsamt) av den. Jag har provat med äpple till fiskarna. Ancistrus gillar det, mina chinchillor och undulater med. Den enda som inte äter det är sambon...

    Kommentar

    • toccata
      • January 2004
      • 1238

      #3
      Det är ju cellulosan och det "gröna" i grönsakerna som de algätande fiskarna mår bäst av, som jag fattat det. Alltså är frukt inte riktigt rätt rent kostmässigt. Men zuccini och ärtor och brysselkål brukar funka jättebra.. FRUKT (skrev fel) skräpar också ner ganska mycket eftersom det innehåller mycket juice, kan nog bli lite äckligt i akvariet..
      Senast redigerad av toccata; 06 October 2008, 18:02.
      / Ebba

      Kommentar

      • Mick13
        • May 2008
        • 1796

        #4
        Hade i en skiva äpple i förra veckan men Anc. plecon eller de andra fiskarna rörde den inte . Men råpotatis skivor gillar dom (rotfrukt) .
        In vino veritas, in aqua sanitas

        Kommentar

        Arbetssätt...