Kampfisk mat...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jejja2
    • April 2007
    • 87

    Kampfisk mat...

    Har min kampfisk tillsammans med 2 gurami, 4 platy, 2 malar och 3 colobiatetror...

    Jag matar dem med vanlig tetra mat fast som heter pro något som ska ge mer färg på fiskarna... Han äter inte det och har inte ätit nu på flera dagar. Vad ska jag göra? Vad ska jag ge honom, som inte de andra hinner sno. De är så glupska.
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Testa fryst cyklops. Det sjunker inte så snabbt och seglar runt i hela karet länge. Det sprider ut sig så det vore underligt om han inte hittar någon liten bit iaf innan de andra ätit allt.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Jejja2
      • April 2007
      • 87

      #3
      ehm okeej :S Var exakt får man tag på sånt och hur ofta ska man ge honom det? Jag behöver en kostrådgivning. Idag hade en platy dött och fastnat i ett fyr.. :S Så den har han käkat på idag...

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Vad bra, då har han ju ätit idag iaf

        Fryst mat brukar finnas i ett frysskåp i zoobutiken. Hittar du inte så fråga

        Det kan du ge några gånger i veckan iaf. Sen kan du mata med olika flingfoder och granulat. Det ger en bra variation. Hur du delar upp matningen är upp till dig.
        Glöm inte mata dina malar oxå. Du skriver inte vad du har för malar men algätande malar bör få algtabletter ett par gånger i veckan.
        Man kan även tina och skala en ärta och slänga i. Uppskattas av de flesta.
        Gurka kan du trä på en sked och släppa ner tex.. Finns en del sådant
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Jejja2
          • April 2007
          • 87

          #5
          Men man ska inte variera maten till en kampfisk då?

          Kommentar

          • Nina82
            • January 2008
            • 6610

            #6
            Ursprungligen postat av Jejja2
            Men man ska inte variera maten till en kampfisk då?
            Jo...
            12L 12L 24L 24L 24L 24L
            38L 54L 54L 63L 450L

            Kommentar

            • Jejja2
              • April 2007
              • 87

              #7
              Han äter på en ärta nu. Men är tveksam att han kan leva på ärtor...

              Kommentar

              • Nina82
                • January 2008
                • 6610

                #8
                Ursprungligen postat av Jejja2
                Han äter på en ärta nu. Men är tveksam att han kan leva på ärtor...
                Vadå.. Han kan inte leva på ärtor. Det är det ingen som sagt.

                VARIATION ÄR BÄST.

                Läs gärna igenom mina inlägg ovan så ser du att jag skrivit lite vad du kan mata med.
                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                38L 54L 54L 63L 450L

                Kommentar

                • Jejja2
                  • April 2007
                  • 87

                  #9
                  Okej, ska in på djurkompaniet och se vad de kan ge mig

                  Kommentar

                  • amoramir
                    • December 2007
                    • 212

                    #10
                    Ursprungligen postat av Nina82
                    Vadå.. Han kan inte leva på ärtor. Det är det ingen som sagt.

                    VARIATION ÄR BÄST.

                    Läs gärna igenom mina inlägg ovan så ser du att jag skrivit lite vad du kan mata med.
                    min kampfisk äter inga ärtor. den äter bara fryst....finns de något annat jag kan mata den med?

                    Kommentar

                    • Johanski
                      • February 2007
                      • 3044

                      #11
                      Ursprungligen postat av amoramir
                      min kampfisk äter inga ärtor. den äter bara fryst....finns de något annat jag kan mata den med?
                      Diverse torrfoder som granulat och flingfoder? Precis som Nina skrev. Läs gärna igenom tråden

                      Kommentar

                      • Maraschino
                        • September 2008
                        • 178

                        #12
                        Mina två kampisar, verkar vara av den kräsna sorten... De har fått ytterst lite mat sen vi köpte de i lördags vilken de inte ätit upp dvs om de inte ätit den efter att den ramlat till botten...

                        Vi har Sera Vipan.

                        Funderar på om jag ska låta bli att mata de helt några dagar, men har för mig att det inte är så bra för de att vara utan mat!?

                        Annars får det bli en tur till djuraffaffären imorron...

                        Kommentar

                        • Nina82
                          • January 2008
                          • 6610

                          #13
                          Ursprungligen postat av Maraschino
                          Mina två kampisar, verkar vara av den kräsna sorten... De har fått ytterst lite mat sen vi köpte de i lördags vilken de inte ätit upp dvs om de inte ätit den efter att den ramlat till botten...

                          Vi har Sera Vipan.

                          Funderar på om jag ska låta bli att mata de helt några dagar, men har för mig att det inte är så bra för de att vara utan mat!?

                          Annars får det bli en tur till djuraffaffären imorron...
                          Eftersom det är ett nystartat kar gör det absolut inget om de går utan mat i ett par dagar. Tvärtom så är det bra. Man ska mata ytterst sparsamt i ett nystartat kar.

                          Som jag skrivit tidigare i tråden så är varierad kost det bästa
                          12L 12L 24L 24L 24L 24L
                          38L 54L 54L 63L 450L

                          Kommentar

                          • Maraschino
                            • September 2008
                            • 178

                            #14
                            Ursprungligen postat av Nina82
                            Eftersom det är ett nystartat kar gör det absolut inget om de går utan mat i ett par dagar. Tvärtom så är det bra. Man ska mata ytterst sparsamt i ett nystartat kar.

                            Som jag skrivit tidigare i tråden så är varierad kost det bästa
                            Då får de lov att vara utan mat några dagr nu, så får vi se om de äter sen.

                            Finns det något foder som inte sjunker så fort? Tycker vårat sjunker direkt, kanske är det de inte gillar.. De simmar efter små växt delar som åker runt i karet så vi antog att de ville ha lite mat!

                            Kommentar

                            • Nina82
                              • January 2008
                              • 6610

                              #15
                              Ursprungligen postat av Maraschino
                              Då får de lov att vara utan mat några dagr nu, så får vi se om de äter sen.

                              Finns det något foder som inte sjunker så fort? Tycker vårat sjunker direkt, kanske är det de inte gillar.. De simmar efter små växt delar som åker runt i karet så vi antog att de ville ha lite mat!
                              Då är fryst cyklops det bästa. Det flyter runt länge
                              12L 12L 24L 24L 24L 24L
                              38L 54L 54L 63L 450L

                              Kommentar

                              Arbetssätt...